خبر فوری

 
 
شیخ رشید: احزاب پیپلزپارتی و مسلم لیگ(ن)، فضل الرحمن را بازی دادند
کد خبر :329141334

15:26 1398/04/10


برچسب ها : اپوزیسیون, بودجه, پاکستان, دولت فدرال,

شیخ رشید احمد وزیر راه آهن پاکستان طی گفتگوی خبری گفت: احزاب پیپلزپارتی و مسلم لیگ (ن) فضل الرحمن را بازی داده و اهداف خود را کسب کردند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز، شیخ رشید احمد وزیر راه آهن پاکستان طی گفتگوی خبری گفت: احزاب پیپلزپارتی و مسلم لیگ (ن) فضل الرحمن را بازی داده و اهداف خود را کسب کردند.
قابل ذکر است فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام (ف) چند روز گذشته با تشکیل نشست تمامی احزاب APC در اسلام آباد به منظور براندازی دولت، کاهش تورم و دیگر موارد طی نشست APC از حضار خواستار آمدن به خیابان ها و استعفا دادن از مجلس شده بود؛ اما بلاول بوتو و مریم نواز از بکار گیری عمل خلاف جمهوری ممانعت کردند که این امر موجب ناراحتی فضل الرحمن نیز شد.
گفتنی است قبل از تشکیل  ‌APC، سناتور سراج الحق و اختر مینگل نیز در دیدارهای خود با فضل الرحمن متعهد به شرکت در ای پی سی و تشکیل اتحادی علیه دولت شده بودند، اما به ترتیب، نخست سراج الحق به بهانه اینکه ما همچون پیپلزپارتی و مسلم لیگ (ن) خواستار آزادی سیاستمداران فاسد و اختلاس گر نیستیم، قبل از برگزاری نشست همه احزاب خود تظاهراتی علیه تورم به راه انداخت و سپس ابراز داشت که در ای پی سی شرکت نخواهد کرد؛ پس از آن اختر مینگل نیز بر تعهد خود پابرجا نماند و به مذاکرات با دولت نشست که درپی آن شاهد آزادی تعداد زیادی از افراد ربوده شده بلوچ طی سه روز گذشته هستیم.
طبق تحلیل کارشناسان امور سیاسی، در حقیقت جنبش علیه دولت و APC تنها چند روز پس از آغاز بکار، شکست خورده است. عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب در این رابطه گفت: اپوزیسیونی که در تلاش برای ایجاد هرج و مرج در کشور بود، خود در معرض اضطراب و شکست قرار گرفته است.
وی افزود، احزاب مخالف دولت با یکدیگر نیز مخلص نیستند و اتحاد غیر فطری اپوزیسیون به سرانجام منطقی خواهد رسید. تمرکز دولت ما (حزب تحریک انصاف PTI) در زمینه پیشرفت انسانی است.
مریم اورنگزیب سخنگوی حزب مسلم لیگ (ن) نیز در پیامی کنایه آمیز خطاب به نخست وزیر پاکستان گفت: "مبارک است، بالاخره بودجه ای در راستای دشمنی با مردم تصویب شد."
اپوزیسیون بودجه ارائه شده از سوی دولت را به دلیل کاهش آمار چشم گیر در این بودجه نسبت به سال های گذشته و بروز تورم و عدم توانایی مردم برای رویارویی با حجم سنگینی از گرانی ها، بودجه را از سوی IMF دانسته و آن را ضد مردم و دشمن مردم قرار دادند.
از طرفی طبق گزارش های رسیده، تعدادی از اعضای مجلس احزاب مسلم لیگ (ن) و پیپلزپارتی نیز از ترس دستگیری همچون رهبران خود با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیداری انجام دادند، که این امر موجب انتقادات شدید اعضای کابینه دولت فدرال شده است. کابینه دولت افرادی را که در این دیدار حضور داشتن را خائن با حزب خود و عاملان دستگیری رهبرانشان دانسته اند.

ارسال نظر

 
1