خبر فوری

 
 
شکست پروژه 10 میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه نفتی عربستان در گوادر
کد خبر :2056210068

13:17 1400/10/05


برچسب ها : بندر گوادر, پالایشگاه نفت, پالایشگاه نفتی, پاکستان و عربستان سعودی, پروژه, سرمایه گذاری, شهرستان گوادر, شهرک نفتی گوادر, محمد بن سلمان, ولیعهد عربستان سعودی, کراچی,

منابع خبری پاکستان ضمن اعلام گزارش شکست پروژه 10 میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه نفتی عربستان سعودی در بندر گوادر، این خبر را از لحاظ اقتصادی بسیار ناامید کننده خوانده و گفتند: منابع در وزارت نیرو مدعی شده اند که آینده پروژه پالایشگاه نفت اعلام شده توسط عربستان سعودی در بندر گوادر پاکستان نامشخص شده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع خبری پاکستان ضمن اعلام گزارش شکست پروژه 10 میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه نفتی عربستان سعودی در بندر گوادر، این خبر را از لحاظ اقتصادی بسیار ناامید کننده خوانده و گفتند: منابع در وزارت نیرو مدعی شده اند که آینده پروژه پالایشگاه نفت اعلام شده توسط عربستان سعودی در بندر گوادر پاکستان نامشخص شده است.

شایان ذکر است محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی طی سفرش در سال 2019 میلادی به پاکستان، از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری برای ساخت پالایشگاه نفت در بندر گوادر خبر داده بود اما باوجود گذشت بیش از 2 سال از این اعلام، هیچگونه کار عملی بر روی این پروژه آغاز نشده است و گفته می شود که دوکشور مدتی است که هیچگونه اشتیاقی برای آغاز این پروژه بروز نداده اند.

گفتنی است در ژوئیه سال 2020 میلادی جلسه ای برای بررسی روند پیشرفت پروژه تشکیل شد که از آن زمان تاکنون پیشرفتی در خصوص پروژه پالایشگاه نفت حاصل نشده است. به گفته منابع، کار تهیه طرح جامع این پروژه به شدت جاری بود و گفته می شد که امکان دارد نهایی سازی این طرح جامع تا اواخر 2020 به پایان برسد، درحالیکه چنین نشد. گفته شده بود که این شهر نفتی در مساحتی بالغ بر 88 هزار هکتار ایجاد می شود و عربستان سعودی اطمینان داده بود که کشورش به زودی کار بر روی این پروژه 10 میلیارد دلاری را آغاز خواهد کرد و دولت عربستان در مورد این اقدام جدی است.

به گفته گزارش: گفته می شد که بحران ناشی از ویروس کرونا باعث تاخیر هایی شده است اما به محض بهبود وضعیت تلاش می شود تا در اسرع وقت عملیات ساخت و ساز منظم این پروژه آغاز شود اما این اتفاق نیفتاد. سپس گزارش شد که عربستان سعودی متمایل به انتقال این پروژه به بندر کراچی در ایالت سند می باشد درحالیکه در این زمینه نیز پیشرفت جدی حاصل نشد.

ارسال نظر

 
1