خبر فوری

 
شکست آمریکا در تلاش هایش برای برکناری عمران خان
کد خبر :222933023

13:45 1399/06/03


برچسب ها : پاکستان و آمریکا,

طبق گفته کارشناسان برجسته آمریکایی، آمریکا با وجود تلاش های بسیار، در برکناری عمران خان نخست وزیر پاکستان از کرسی قدرت ناکام مانده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سمیع ابراهیم تحلیل گر ارشد پاکستان در تحلیل خود با ناکام خواندن تلاش های آمریکا برای برکناری عمران خان نخست وزیر پاکستان، ابراز داشت: آمریکا نقش بسزایی در اوضاع سیاسی پاکستان دارد و این تصور نیز یافت می شود که آمریکا در تشکیل و سرنگونی دولت های مردمی پاکستان دست دارد. دو سال از حکومت عمران گذشت و سه سال دگر باقی است، حال سوال این است که آیا او می تواند این سه سال را به پایان برساند؟

کارشناسان آمریکایی که به اطلاعات سازمان سی آی ای آمریکا دسترسی دارند، می گویند: یک سازمان سیاست های خارجی وجود دارد که این سازمان به کاخ سفید بسیار نزدیک است. آنها اوضاع سیاسی پاکستان را بررسی و کنترل می کنند، خبر هایی که از این سازمان به دست رسیده است مبنی بر ناتوانی آمریکا در برکناری عمران خان نخست وزیر پاکستان است. عمران خان می تواند نخستین نخست وزیری باشد که مدت پنج ساله حکومت خود را تکمیل کند. هرچند قبل از این احزاب ق لیگ، حزب مردمی پاکستان و ن لیگ مدت زمان پنج ساله را تکمیل کرده اند، اما نخست وزیر نتوانسته است این مدت حکومت پنج ساله را به طور کامل در اقتدار باشد. برای برکناری عمران خان از اختلافات داخلی حزب جنبش عدالت (تحریک انصاف PTI) و شکاف بین متحدین استفاده شد. در رسانه ها خبرهایی مبنی بر برکناری عمران خان پس از دو ماه نیز منتشر شدند.

مایکل من می نویسد: تجزیه و تحلیل کارشناسان سیاسی پاکستان اشتباه بود، علت باقی ماندن عمران خان، عدم ایجاد شکاف در روابط بین او و هیئت حاکمه است. نیاز های دفاعی پاکستان با همکاری ارتش انجام می شوند و به همین دلیل است که دو طرف تاکنون متحد هستند.

ارسال نظر

 
1