خبر فوری

 
 
شورای امنیت حمله تروریستی داسو در خیبر پختون خوا را محکوم کرد
کد خبر :1872970003

17:58 1400/05/16


برچسب ها : پاکستان و چین, شورای امنیت سازمان ملل متحد, محکوم کردن حادثه تروریستی,

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی داسو را به شدت محکوم کرد


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی داسو را به شدت محکوم کرد.

شورای امنیت ضمن ابراز تاسف از جان باختن 3 پاکستانی و 9 چینی و زخمی شدن سایرین در این حمله تروریستی، تسلیت خود را به خانواده های قربانیان و دولت پاکستان ابراز کرد.

شورای امنیت اظهار کرد هر گونه عملیات تروریستی برای امنیت جهانی تهدید محسوب می شود، عاملان، حامیان و تامین کنندگان مالی تروریسم باید محاکمه شوند، مقامات مربوطه نیز باید مطابق قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت با پاکستان و چین همکاری کنند.

شورای امنیت ضمن محکوم کردن عملیات های تروریستی آن را جنایی خواند، عملیات تروریستی با هر انگیزه یا هدفی که باشد مذموم است، بنابر این همه کشورهای عضو باید نقش خود را در جلوگیری از اقدامات تهدید کننده صلح جهانی ایفا کنند.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 23 تیر در منطقه اپر کوهستان واقع در ایالت خیبر پختون خوا طی برخورد خودروی بمب گذاری شده با اتوبوس انفجار صورت گرفت، که در آن 13 نفر از کارکنان از جمله مهندسان چینی جان باختند، این مهندسان و کارکنان طبق معمول در راه کار بر روی پروژه داسو هاندر پاور در شیفت صبح بودند.

لازم به ذکر است، مقامات پاکستان در ابتدا این حادثه را ناشی از نشت گاز توصیف کردند، اما بعدا گفتند نمی توان احتمال تروریستی بودن این حادثه را رد کرد.

شرکت چینی در ابتدا بیش از دوهزار کارمند پاکستانی را اخراج کرد اما روز بعد در اطلاعیه خود تجدید نظر کرد.

ارسال نظر

 
1