خبر فوری

 
 
شهادت جوان هزاره درپی افزایش تنش های میان اقوام هزاره و پشتون در پاکستان
کد خبر :377636720

16:55 1399/03/16


برچسب ها : پشتون, هزاره, کویته,

محمد اسماعیل جوان 16 ساله قوم هزاره کویته درپی افزایش تنش های میان دو قوم پشتون و هزاره، به ضرب گلوله فرد ناشناس به شهادت رسید.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| درپی افزایش تنش های میان دو اقوام هزاره و پشتون در پاکستان، تاکنون 2 فرد جان باخته و 3 تن نیز زخمی شدند. جریان از آنجایی شروع شد که سه تن از جوانان پشتون سنی مذهب ساکن کویته طی اقدامی از زنان هزاره شیعه در شهر کویته فیلمبرداری کردند که این اقدام جرقه تنش های فعلی میان دو قوم را به همراه داشت که پس از این فیلمبرداری، حدود 200 الی 300 نفر از قوم هزاره در حمله ای سه فرد خاطی را در محله ای هدف حمله قرار دادند که به دلیل شدت حمله انجام شده با سلاح های سرد، یکی از جوانان پشتون جان باخته و دو تن دیگر نیز به شدت زخمی شدند. پس از این اقدام که به شدت از سوی مقامات هزاره و مذهبی محکوم شد، برخی از عناصر تروریستی پاکستان چون لشکر جنگوی سعی کردند تا این اقدام را به سوی درگیری های مذهبی سوق دهند و عناصر این گروه تروریستی در پیام های ویدیویی ضمن تهدید شیعیان هزاره پاکستان، آنان را کافر خوانده و تلاش کردند تا پیروان مذهب اهل سنت را ترغیب به انجام حملاتی علیه این قوم کنند. پس از آنکه چند روز گذشته یکی از ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی هزاره در کویته توسط عناصر ناشناس هدف حمله قرار گرفته و مجروح شد، سه شنبه مورخ 13 خرداد نیز محمد اسماعیل جوان 16 ساله هزاره شیعه توسط فرد ناشناسی به ضرب گلوله به شهادت رسید.

پس از شهادت این جوان 16 ساله هزاره در بلندی مری آباد منطقه مومن آباد، مردم هزاره در شهر کویته تظاهراتی انجام داده و از دولت، ارتش و سازمان های امنیتی خواستار رسیدگی به این مسئله شده و گفتند: شعارهای کفر برای چیست؟ آیا این اقدامی از سوی عناصر تروریستی برای افزایش و شدت بخشیدن به تنش های میان دو قوم نیست؟

 

از طرفی صفحه "Voice of pak Quetta "  در پیامی با نشر ویدیوی شهادت جوان 16 ساله هزاره، نوشت: "هدیه نخست را به هزاره های کویته ارسال کردیم، آغاز دشمنی با قوم پشتون از اشتباهات بزرگ شما کفار بود؛ پشتون ساکن بلوچستان امروز یکی از جوانان هزاره را کشتند."

ارسال نظر

 
1