خبر فوری

 
 
شلیک گاز اشک آور و تیراندازی هوایی نیروهای امنیتی هند به سوی دسته عزاداری در بدگام کشمیر
کد خبر :173195137

14:16 1399/06/07


برچسب ها : ارتش هند, جامو و کشمیر, کشمیر هند,

نیروهای هند مستقر در کشمیر برای جلوگیری از دسته عزاداری انجمن شرعی شیعیان، به سمت عزادارن با تیراندازی هوایی و شلیک گاز اشک آور، ایجاد رعب و وحشت کردند.


سرینگر: به گزارش راز نیوز| نیروی پلیس جامون و کشمیر و دیگر نیروهای امنیتی هند مستقر در نزدیکی روستای هرونامی روز گذشته به منظور برخورد با دسته عزاداری انجمن شرعی شیعیان کشمیر که از منطقه زوری گند حرکت کرده بود، با نزدیک شدن به روستای هرونامی، شروع به تیراندازی هوایی و شلیک گاز های اشک آور به سمت عزادارن کردند. براساس گزارش رسانه ها، هرچند این اقدام نیروهای امنیتی هند موجب ایجاد آشفتگی و هرج و مرج کمی در دسته عزاداری شد، اما از طرفی موجب خروج مردم ساکن مناطق اطراف و شرکت در دسته عزاداری شد و بدین ترتیب دسته عزاداری چند صد نفره تبدیل به جمعیت هزار نفری شد. عزاداران حسینی با سر دادن شعار های مخالف پلیس و دولت و به حمایت از آزادی، دسته عزاداری را به مقصد خود در حسینیه مرکزی بدگام رساندند. نوجوانان که اکثریت تعداد این دسته عزاداری را تشکیل داده بودند در گفتگو با رسانه ها ضمن ابراز خشم خود از اقدامات نیروهای امنیتی، گفتند: درحالی که در بازار ها و وسایل نقلیه و دیگر موارد پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود، اما چه اشکالی دارد دسته عزاداری که با رعایت پروتکل های بهداشتی به راه افتاده است را سعی به جلوگیری از آن می کنند؟ یکی از جوانان نیز ابراز داشت که اگر راه اندازی دسته های عزاداری ممنوع بود، منابع ذیربط باید این مورد را اعلام و قانون منع آمد و شد اعلام می کردند.

شایان ذکر است دولت جامون و کشمیر مورخ 16 ماه جاری میلادی دستور باز کردن تمامی عبادتگاه ها را داده بود اما ممنوعیت برگزاری دسته های عزاداری و مجالس را همچنان برقرار نگاه داشت. قبل از این نیز و در سال های گذشته که مسئله شیوع ویروس کرونا نیز مطرح نبود، نیروهای امنیتی هند به شدت با عزاداران امام حسین علیه السلام برخورد و پس از تیراندازی و زد و کوب، جوانان عزادار کشمیری را دستگیر می کردند.

ناگفته نماند پلیس جامون و کشمیر با پرونده سازی و درج شکایت علیه جوانان همین دسته عزاداری به جرم سر دادن شعار آزادی، علیه آنان در کلانتری پارمپوره با درج بند های 143، 188 و 269 پرونده سازی کرده و دو تن را نیز دستگیر کرده است.  

ارسال نظر

 
1