خبر فوری

 
 
شش کشته و 9 زخمی در جریان درگیری میان نیروهای مرزبانی پاکستان و طالبان افغانستان در مرز چمن
کد خبر :744536728

10:11 1400/12/07


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاسگاه سپاه مرزی پاکستان, حمله به پایگاه سپاه مرزی پاکستان, ذبیح الله مجاهد, سپاه مرزی پاکستان, طالبان افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان, مرز چمن, نیروهای مرزبانی پاکستان,

در پی درگیری میان نیروهای مرزبانی پاکستان مستقر در گذرگاه مرزی چمن در ایالت بلوچستان با شبه نظامیان طالبان افغانستان دست کم 6 تن جان باخته و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در پی درگیری میان نیروهای مرزبانی پاکستان مستقر در گذرگاه مرزی چمن در ایالت بلوچستان با شبه نظامیان طالبان افغانستان دست کم 6 تن جان باخته و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، روز گذشته اطلاعاتی از وقوع درگیری میان مرزبانان پاکستان و نیروهای طالبان افغانستان در نقطه صفر مرزی واقع در شهرستان چمن منتشر شد.

سهیل الرحمان بلوچ کمیسر حوزه تقسیمات جغرافیایی کویته در گفتگو با خبرگزاری بی بی سی خاطرنشان کرد: به دنبال وقوع آنچه که در چمن به وقوع پیوست گذرگاه مرزی میان پاکستان و افغانستان مسدود گردید.

طبق اعلام خبرگزاری بی بی سی پشتو در نتیجه این درگیری ها 6 تن از افرادی که هویت آنان مشخص نشده است در شهرستان اسپین بولدک ولایت قندهار کشته و 8 تن دیگر نیز زخمی شدند. در حالی که یک کودک پاکستانی نیز در وضعیت مجروح به بیمارستان چمن منتقل شده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان افغانستان در این خصوص ابراز داشت: این مسئله که به صورت محلی میان دو طرف به وقوع پیوست به اطلاع مقامات دو طرف رسیده و پس از آنان اوضاع تحت کنترل قرار گرفته است.

یک مقام دولتی کویته به شرط آنکه نامش فاش نشود با تایید اخبار مربوط به وقوع درگیری میان نیروهای پاکستان و افغانستان خبر داد: این درگیری ها دلیل اختلافات مرزی حوالی بعد از ظهر روز پنجشنبه آغاز گردید که تا عصر همان روز ادامه داشت.

یک مقام دیگر دولتی از چمن نیز در این خصوص گفت: در جریان درگیری و تبادل آتش به جز کودکی که به بیمارستان چمن منتقل شد هیچ فرد زخمی به بیمارستان های این شهر انتقال نیافته است.

وی افزود: این درگیری ها در مناطق اداکهول، کلی حاجی باچا و دو الی 3 نقطه دیگر به وقوع پیوست که اصلی ترین دلیل آن اختلافات مرزی بود.

این در حالی است که جمعداد مندوخیل معاون کمیسر منطقه چمن وضعیت اضطراری در تمامی بیمارستان های چمن را اعمال کرده است.

یک مقام ناشناس دولتی کویته نیز در تشریح جزئیات نحوه آغاز درگیری اعلام نمود: شبه نظامیان طالبان افغانستان در یک منطقه از خاک پاکستان در حال ساخت پاسگاه امنیتی بودند که از جانب نیروهای پاکستان از این کار بازداشته شدند.

وی افزود: در پی این اقدام نیروهای پاکستانی، شبه نظامیان طالبان به تیراندازی پرداختند که با پاسخ نیروهای مرزبانی پاکستان مواجه شدند.

ارسال نظر

 
1