خبر فوری

 
 
شرکت مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستان در جشن روز ملی عربستان سعودی
کد خبر :2140097536

17:24 1398/07/03


برچسب ها : اسلام آباد, روز ملی, سفارتخانه, سفیر, صادق سنجرانی, عربستان سعودی, مجلس سنا,

مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستان با شرکت در هشتاد و نهمین جشن روز ملی عربستان سعودی در سفارتخانه این کشور در اسلام آباد،این روز را به رهبران و ملت عربستان سعودی تبریک گفتند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستان با شرکت در هشتاد و نهمین جشن روز ملی عربستان سعودی در سفارتخانه این کشور در اسلام آباد، این روز را به رهبران و ملت عربستان سعودی تبریک گفتند.
صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی سخنرانی در این مراسم با تاکید بر یکپارچگی امت مسلمان، آن را به عنوان راه حلی قطعی برای امنیت، اتحاد و پیشرفت مسلمانان معرفی نمود و ابراز داشت، از این طریق می توان مسائلی چون کشمیر و فلسطین را نیز حل و فصل نمود. وی خاطر نشان کرد، حل شدن مسائل پیش‌روی امت مسلمان از طریق اتحاد و یکپارچگی احقاق می‌شود و همه ما باید درکنار یکدیگر در این راستا قدم برداریم. روابط دوجانبه کشورهای عربستان سعودی و پاکستان با گذشت زمان درحال تعمق و تقویت هرچه بیشتر هستند و درکنار هم بودن در چنین روزی موجب تجدید روابط دوستانه میان دو طرف می‌شود. زمان آن رسیده است تا روابط تاریخی خود را در زمینه های تجاری، دفاعی و سایر بخش های مهم برای پیشرفت مشترک، گسترش دهیم. علاوه بر تشابهات مذهبی و فرهنگی، بصیرت امنیت و صلح باعث تقویت مناسبات دوجانبه می‌شود و دلهای رهبران و ملت دو کشور همصدا و هماهنگ می‌تپند. وی همچنین پس از ابلاغ پیام تبریک از جانب ملت پاکستان به سفیر عربستان سعودی، شاه سلمان بن عبد العزیز، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و ملت آن، ابراز داشت که امیدواریم مقامات دو کشور درپی فرصت های جدید برای همکاری های دوجانبه خواهند بود و متقابلا از تجربیات یکدیگر استفاده خواهند نمود.
 
 
رئیس سنای پاکستان با تاکید بر ضرورت دیپلماسی پارلمانی و اهمیت آن، ابراز امیدواری کرد که همکاری نهادی و تبادل هیئت های پارلمانی به پیشرفت روابط عمومی کمک خواهد کرد و مسیرهای جدیدی برای همکاری هموار خواهند شد.
لازم به ذکر است در این مراسم مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستان، چون : قاسم سوری معاون سخنگوی مجلس ملی، فردوس عاشق اعوان مشاور اطلاع رسانی، شیخ رشید وزیر راه آهن، فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام (ف)، راجه ظفر الحق از اعضای حزب مسلم لیگ (ن)، احسن اقبال، سرلشکر آصف غفور فرماندهی روابط عمومی ارتش و دیگر افسران ارتش پاکستان و علما و شیوخ شرکت کردند.
 

ارسال نظر

 
1