خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی: 3400 پاکستانی در زندان های عربستان سعودی به سر می برند
کد خبر :575386682

15:20 1398/02/04


برچسب ها : پاکستان, زندانی پاکستانی, شاه محمود قریشی, عربستان و پاکستان,

تعداد 3400 پاکستانی در زندان های عربستان سعودی به سر می برند و ما از مقامات عربستان سعودی اسامی زندانیان پاکستانی را درخواست نموده ایم و اکنون منتظر پاسخ مقامات سعودی در این خصوص هستیم.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ARY، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به شمار زندانیان پاکستانی در خارج از کشور گفت: تعداد 3400 پاکستانی در زندان های عربستان سعودی به سر می برند و ما از مقامات عربستان سعودی اسامی زندانیان پاکستانی را درخواست نموده ایم و اکنون منتظر پاسخ مقامات سعودی در این خصوص هستیم.

بر اساس جزئیات این گزارش، شاه محمود قریشی گزارش مربوط به زندانیان پاکستانی در زندان های عربستان سعودی را به پارلمان پاکستان ارائه داده که در آن اعلام شده است 3400 شهروند پاکستانی در زندان های عربستان سعودی حضور دارند و سفارت پاکستان از سال 2017 میلادی در تلاش برای آزادی این زندانیان است.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: در جریان سفر ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان موضوع آزادی زندانیان پاکستانی مطرح شده بود، از مقامات عربستان فهرست زندانیان پاکستانی را درخواست نموده ایم و اکنون منتظر دریافت پاسخ از طرف مقابل هستیم.

لازم به ذکر است چند روز گذشته راجا علی اعجاز سفیر پاکستان در عربستان سعودی طی سخنانی در مراسمی گفته بود: روند آزادی زندانیان پاکستانی از سوی ولیعهد عربستان سعودی در حال طی مراحل اجرایی خود است و در ماه رمضان احتمال دریافت اطلاعاتی در این خصوص وجود دارد.

وی گفته بود: گفتگو و رایزنی ها برای تبادل زندانیان میان دو کشور جاری است و زمانی که توافقنامه نهایی مورد امضای طرفین برسد زندانیان قادر به گذراندن مدت باقی مانده مجازات در کشورهای خود خواهند بود.

در بهمن ماه سال گذشته و در جریان سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان، پس از درخواست عمران خان برای آزادی زندانیان پاکستانی، ولیعهد عربستان سعودی با آزادی 2107 زندانی پاکستانی موافقت نمود.

پس از آن شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود اعلام نموده بود: ولیعهد عربستان سعودی حکم آزادی 2107 زندانی را صادر کرده است و دولت عربستان سعودی پرونده های مربوط به دیگر زندانیان پاکستانی را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد، مردم پاکستان قدردان ولعیهد عربستان سعودی هستند.

ارسال نظر

 
1