خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی: پاکستان به همراه اسپانیا، به دنبال مشارکت هدفمند با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است
کد خبر :59723645

14:16 1400/10/21


برچسب ها : اتحادیه اروپا, اندیشکده, پاکستان و اسپانیا, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی صحبت در ضیافت اعضای اندیشکده در مادرید، گفت: پاکستان به همراه اسپانیا، خواستار مشارکت هدفمند با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد.


 

مادرید: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پس از پایان سفر دو روزه خود در رومانی، به اسپانیا سفر کرده و طی صحبت در ضیافت تدارك ديده شده براي اعضای اندیشکده در مادرید، گفت: پاکستان به همراه اسپانیا، خواستار مشارکت هدفمند با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد.
شایان ذکر است در این نشست علاوه بر آنکه شجاعت راتور سفیر پاکستان در اسپانیا وزیر امور خارجه را همراهی کرد، در این ضیافت شخصیت های برجسته اقشار مختلف از جمله اندیشمندان، خبرنگاران و کارشناسان دفاعی و جهانی حضور داشتند.
وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان از دید روابط دوجانبه و از جهت اتحادیه اروپا، اسپانیا را دارای ارزش بسیار خاص میداند، گفت: دولت ما بر مولفه اقتصاد جغرافیایی متمرکز شده است، ما از طریق دیپلماسی اقتصادی توجه جهان را به پاکستانی با جمعیت 200 میلیون نفری شامل بازارهای نوظهور، و فرصت های گسترده سرمایه گذاری و تجارت جلب میکنیم.
وی اظهار داشت که فرصت های زیادی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و اسپانیا وجود دارند؛ برپایی صلح پایدار در افغانستان موجب تقویت روابط منطقه ای می‌شود که این امر در زمینه دستیابی ما به اهداف اقتصادی کمک خواهد کرد. پاکستان به همراه افغانستان، جهت برپایی صلح و ثبات در منطقه نیز تلاش های خود را ادامه میدهد و نقش اتاق های فکر و اندیشمندان در شکل دهی افکار عمومی و افزایش آگاهی نسبت به چالش های پیش روی چشم انداز جهانی که به سرعت در حال تغییر است، حیاتی می باشد.

 

ارسال نظر

 
1