خبر فوری

 
شاه محمود قریشی: روابط پاکستان و آمریکا وارد دور جدید شده است
کد خبر :247088380

10:51 1398/05/01


برچسب ها : دونالد ترامپ, شاه محمود قریشی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به آمریکا و دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اظهار داشت: روابط اسلام آباد و واشنگتن وارد دور جدیدی شده است.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به آمریکا و دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اظهار داشت: روابط اسلام آباد و واشنگتن وارد دور جدیدی شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی در نشست خبری گفت: دونالد ترامپ نسبت به حل موضوع کشمیر اظهار علاقه نشان داده است، من پیش از این چنین تمایلی را در مقامات آمریکا مشاهده نکرده ام.

وی افزود: بخشی از جامعه هند خواهان صلح هستند، موضوع کشمیر مانعی در روابط پاکستان و هند است و حل موضوع کشمیر می تواند باعث ایجاد امنیت در منطقه شود، عمران خان به عنوان نخست وزیر پاکستان برای نخستین بار ماجرای پشت پرده موضوع کشمیر را با رئیس جمهور آمریکا در میان گذاشته است، تاکنون هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا خواهان میانجیگری در خصوص موضوع کشمیر نشده اند، استفاده بیجا از قدرت منطقه کشمیر هند باعث واکنش مردم می شود.

شاه محمود قریشی خاطر نشان کرد: هند نیز به خوبی این موضوع را درک کرده است که وضعیت کشمیر رو به تغییر است، تاکنون پیش از این با این صراحت در خصوص موضوع کشمیر بحث و گفتگو نشده است، در صورت پیشرفت در مذاکرات درباره موضوع کشمیر، منطقه شبه قاره هند از وضعیت بهتری برخوردار خواهد شد.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان از حجم کم تجارت میان دو کشور گلایه نموده و خواهان افزایش ۱۰ الی ۲۰ برابری حجم تجارت میان پاکستان و آمریکا شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اینکه پیش از این نیز دیدارهایی میان مقامات وزارت خارجه و مشاوران امنیت ملی پاکستان و آمریکا صورت گرفته است افزود: مقامات دو کشور خواهان افزایش حجم تجارت دو جانبه شده‌اند.

وی گفت: عمران خان در دیدار با دونالد ترامپ از وی برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورده است و رئیس جمهور آمریکا نیز با پذیرش این دعوت، نسبت به سفر به پاکستان اظهار علاقه نشان داده است.

ارسال نظر

 
1