خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی:امکان جنگ نظامی با هند،وجود ندارد
کد خبر :944878358

11:37 1397/07/07


برچسب ها : پاکستان, شاه محمود قریشی, مذاکره, هند,

تنش و اختلاف با آمریکا و هند،چیزی است که به صورت ارث از دولت های قبل به ما رسیده است و ما برای بهبود این کشمکش ها در تلاش هستیم.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز،شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه خبری با شبکه الجزیره گفت:امکان وقوع جنگ نظامی با هند وجود ندارد.

وی این مطلب را در پاسخ به گفته یکی از دیپلمات های عالی رتبه آمریکا که پاکستان را به حفظ امنیت در منطقه جنوب آسیا توصیه کرده بود بیان کرد.

وی گفت:تنش و اختلاف با آمریکا و هند،چیزی است که به صورت ارث از دولت های قبل به ما رسیده است و ما برای بهبود این کشمکش ها در تلاش هستیم.

قریشی در ادامه با اشاره به سخنرانی عمران خان در 26 جولای سال جاری و دعوت وی از هند برای مذاکره با پاکستان گفت:بهبود روابط دو طرف از طریق مذاکره از اساسی ترین نکات دیپلماسی ماست.

وی افزود:آنچه که ما انجام دادیم بسیار مناسب و بجا بود،دو کشور همسایه که با یکدیگر اختلاف دارند و هردوی آنان دارای قدرت اتمی هستند را چگونه میتوان اختلافات میان آنان را خاتمه بخشید؟پتانسیل و امکان جنگ میان دو کشور به هیچ وجه وجود ندارد و هیچ گزینه دیگر به جز مذاکره نمیتواند در این راه موثر باشد.

ارسال نظر

 
1