خبر فوری

 
شاه محمود قریشی: اعتماد آمریکا برای سفر عمران خان به روسیه را جلب کردیم
کد خبر :1682290841

16:07 1400/12/07


برچسب ها : آمریکا, اسلام آباد, اوکراین, پاکستان و آمریکا, پاکستان و روسیه, پوتین, رئیس جمهور روسیه, روسیه, شاه محمود قریشی, عمران خان, مسکو, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, ولادیمیر پوتین, کنفرانس خبری,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان: نخست وزیر پاکستان پس از جلب اعتماد آمریکا در خصوص سفرش به روسیه، وی را از پیشینه و هدف این سفر مطلع ساخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در روز جمعه 6 اسفند (25 فوریه) پس از بازگشت از مسکو، در اسلام آباد طی کنفرانس خبری بیان کرد: نخست وزیر پاکستان پس از جلب اعتماد آمریکا در خصوص سفرش به روسیه، وی را از پیشینه و هدف این سفر مطلع ساخت.

وی افزود: پیش از سفر عمران خان به روسیه، تماس های بلند پایه ای میان اسلام آباد و واشنگتن صورت گرفت و هر دو طرف مواضع یکدیگر را در خصوص وضعیت روسیه و اوکراین در میان گذاشتند.

به گفته شاه محمود قریشی، عمران خان نگرانی ومواضع پاکستان را در قبال اوکراین خطاب به پوتین رئیس جمهور روسیه بیان کرده است همچنین لازم به ذکر است که وضعیت نابسامان اوکراین به مدت یک شب بوجود نیامده است بلکه سابقه طولانی در پی دارد.

وی ادامه داد: پاکستان خواستار در پیش گرفتن راه حل سیاسی برای حل این مسئله شده است و دیدگاه پاکستان نسبت به برپایی جنگ در مناطق و کشورهای مختلف این است که هر جنگی و در هر مکانی منجر به آسیب همگانی خواهد شد. همچنین با گران تر شدن قیمت نفت و عبور آن از مرز 100 دلار جزئی از پیامد های قابل رخ بر اثر این جنگ می باشد.

وی بیان کرد: روسیه و اوکراین دو کشوری هستند که دو سوم گندم جهان را تولید می کنند و درگیری باعث افزایش قیمت گندم شده است، به ویژه برای کشورهایی که از این دو کشور گندم تزریق می کنند

شاه محمود قریشی گفت: بایستی برای حل این مسئله از دیپلماسی گفتگو استفاده کرد در غیر این صورت اوضاع به شدت وخیم تر خواهد شد همچنین در مورد سفر نخست وزیر پاکستان به روسیه، گمانه زنی های زیادی به وجود آمد که شاید زمان مناسبی برای سفر وی به این کشور نبوده در همین حال برخی از منتقدان دولت پاکستان می گویند: عمران خان جنگ اوکراین را به پاکستان کشانده است.

وی در پایان بیان کرد: تصوری ایجاد شده است که سفر عمران خان به روسیه ضررهایی برای پاکستان بدنیال خواهد داشت اما بر خلاف این تصور، سفر نخست وزیر پاکستان به روسیه از منافع بسزایی برخوردار بوده است.

 

ارسال نظر

 
1