خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی: آینده افغانستان بایستی توسط مردم افغانستان تعیین شود
کد خبر :798314349

19:25 1400/05/24


برچسب ها : افغانستان, رئیس جمهور افغانستان, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, مذاکره, هند, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در مورد تغییر وضعیت افغانستان گفت: ما در امور داخلی افغانستان دخالت نخواهیم کرد.


 

پنجاب: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در مورد تغییر وضعیت افغانستان گفت: ما در امور داخلی افغانستان دخالت نخواهیم کرد، آینده افغانستان بایستی توسط مردم افغانستان تعیین شود.

وی افزود: اوضاع افغانستان هر لحظه در حال تغییر است و رئیس جمهور افغانستان نیز در حالت سخت و دشواری به سر می برد. دعا کنید که رهبری افغانستان گام های بلندی را برای صلح و ثبات بردارد، رهبری افغانستان سخاوت زیادی نشان داده وهمه بایستی برای حل مشکل همکاری کنند و همه گروه ها باید در دولت افغانستان نماینده داشته باشند.

وی ادامه داد: هند باید بجای پیچیده کردن مشکل، برای حل آن تلاش کند، همچنین پیش از این، بیان کرده بودیم که دولت پاکستان از هیچ حزب یا جناحی در فغانستان حمایت نمی کند و نقش پاکستان در این مورد مثبت باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: صلح و رفاه افغانستان در دستور کار ماست در حالی که مردم افغانستان نیز خواهان صلح و ثبات هستند همچنین پاکستان در روند صلح افغانستان نقش صادقانه ای ایفا کرده و خواهد کرد، امید است که این مسئله از طریق مذاکره حل شود.

شاه محمود قریشی بیان کرد: موضع پاکستان روشن است که هیچ راه حل نظامی برای مشکل افغانستان وجود نخواهد داشت. سیاست مداران جهان نیز اذعان کرده اند که مذاکرات تنها راه حل این مشکل است. یک هیئت مهم از رهبران افغانستان نیز عازم پاکستان هستند.

وی بیان کرد: ما با احترام میزبان میلیون ها افغان در پاکستان بوده و هستیم. اما متاسفانه گروهی متوجه نیستند که پاکستان خواهان رفاه مردم افغانستان است. پاکستان همچنان از راه حل سیاسی و مذاکره برای حل مشکل در افغانستان حمایت می کند.

ارسال نظر

 
1