خبر فوری

 
 
سید فخر امام: پاکستان پتانسیل تامین کامل نیاز برنج ایران را دارد
کد خبر :608877411

13:29 1400/10/15


برچسب ها : برنج, پاکستان و ایران, دام, سفیر ایران در پاکستان, سید فخر امام, سید محمد علی حسینی, صادرات, واردات, وزیر امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان, وزیر امنیت غذایی و پژوهش, وزیر امنیت غذایی و تحقیقات پاکستان, کشاورزی,

سید فخر امام وزیر امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان در دیدار با سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد، با استقبال از پیشنهاد ایران مبنی بر لغو انواع تعرفه ها بر صادرات محصولات کشاورزی، گفت: پاکستان پتانسیل تامین کامل نیاز برنج ایران را دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید فخر امام وزیر امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان در دیدار با سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد، با استقبال از پیشنهاد ایران مبنی بر لغو انواع تعرفه ها بر صادرات محصولات کشاورزی، گفت: فرصت های گسترده ای برای صادرات انواع کالاهای کشاورزی از جمله برنج پاکستانی، انبه، پیاز، شیلات و دام وجود دارد.

گفتنی است در این نشست در مورد روابط دوجانبه میان پاکستان و ایران و گسترش بیشتر تعاملات دوطرفه در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی گفتگو شد.

وزیر فدرال پاکستان در ادامه اظهار داشت: پاکستان همچنین توانایی تامین کامل نیاز برنج ایران را دارد.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران، گفت: ایران، محصولات مختلف کشاورزی از پاکستان وارد می کند، و 5 هزار تن میوه نیز وارد کرده است. علاوه بر این ایران از پاکستان برنج نیز وارد می کند و بازار بزرگی در بخش های دام، گوشت و شیلات نیز است. سفیر ایران در ادامه صحبت های خود با وزیر فدرال پاکستان خاطر نشان ساخت که ایران، 104 مگاوات انرژی برق به پاکستان صادر می کند. وی با اشاره به 900 کیلومتر مرز مشترک بین پاکستان و ایران، اظهار داشت که دو کشور با بهره برداری از مرز باید روابط دوجانبه را بیشتر تقویت و مستحکم نمایند.

ارسال نظر

 
1