خبر فوری

 
سید علی گیلانی : دعوت OIC از سشما سوراج ، مترادف با نمک پاشیدن بر روی زخم کشمیری ها است
کد خبر :2068493387

22:13 1397/12/07


برچسب ها : OIC, پاکستان, جنگ, سازمان همکاری اسلامی, هند, کشمیر,

رهبر گروه های آزادی طلب کشمیر " سید علی گیلانی" طی اعتراض به اقدام سازمان همکاری اسلامی مبنی بر دعوت سشما سوراج وزیر امور خارجه هند به عنوان مهمان خصوصی را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این اقدام مترادف با نمک پاشیدن بر روی زخم کشمیری ها است.


 

به گزارش راز نیوز ، رهبر گروه های آزادی طلب کشمیر " سید علی گیلانی" طی اعتراض به اقدام سازمان همکاری اسلامی مبنی بر دعوت سشما سوراج وزیر امور خارجه هند به عنوان مهمان خصوصی را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این اقدام مترادف با نمک پاشیدن بر روی زخم کشمیری ها است.

وی از ظلم و جنایات هند علیه مسلمانان کشمیر گفت و افزود : نقض حقوق بشر، نقض جمهوری و اخلاقیات در جامون کشمیر، موجب قتل، ظلم، خشونت، تیراندازی و غیره شده است.

سید علی گیلانی اظهار داشت در حال حاضر باوجود چنین جنایاتی، هند درپی تغییر جمعیت اکثریت مسلمانان در کشمیر است. سازمان همکاری اسلامی که متشکل از 57 کشور اسلامی است، نه تنها تاکنون هیچ یک از این کشورها برای نجات جان مسلمانان اقدامی انجام نداده اند، بلکه درعوض تسلای دل داغدار مسلمانان کشمیری، دشمنان و قاتلان آنها را برای شرکت در اجلاس دعوت می کنند. دعوت از سشما سوراج وزیر امور خارجه هند که دست این دولتمردان به خون مسلمانان کشمیری آغشته شده است، مترداف با نمک روی زخم پاشیدن است. وی با اظهار داشت که اعضای فعال این سازمان باید پیامی مبنی بر عدم رضایت از اقدامات هند و محکوم کردن آن برای هند ارسال کنند.


سناتور سراج الحق

 


امیر جماعت اسلامی پاکستان سناتور سراج الحق نیز با انتقاد اقدام او آی سی، درگیری اصلی میان هند و پاکستان را منحصر بر کشمیر خواند و اذعان داشت : کشمیری ها با هند برای آزادی می جنگند و شعارشان نیز این است که پاکستان برای ما است. وی سازمان همکاری اسلامی را به عنوان زمینه ای برای همکاری کشورهای اسلامی خواند و افزود : درحالی که وزیر امور خارجه هند در اجلاس او آی سی شرکت کند، ما باید اجلاس را تحریم کنیم. اگر ما نمی توانیم از شرکت هند در این اجلاس جلوگیری کنیم، پس در سطح بین المللی چگونه فعالیت انجام خواهیم داد؟

وی اظهار داشت درصورتی که هند آغاز کننده جنگ باشد، محو خواهد شد. ملت پاکستان در کنار ارتش خود ایستاده است. جهان اگر خواهان جلوگیری از درگیری ها و جنگ میان دو کشور پاکستان و هند است، باید مسئله کشمیر را حل کند. مودی برای نجات از شکست در انتخابات این جنگ را شروع می کند.

ارسال نظر

 
1