خبر فوری

 
 
سید ساجد علی نقوی : اگر نخست وزیر نمی تواند نقش میانجیگر را در منطقه ایفا کند ، حداقل از حزب گرایی دوری کند
کد خبر :1786032230

17:45 1397/07/02


برچسب ها : ایران, پاکستان, عربستان سعودی, هند,

علامه سید ساجد علی نقوی در بیانیه ای در نشست خود در راولپندی گفت : در زمان مشکل تمام ملت پاکستان یک صدا و متحد خواهد بود .


 

سید ساجد علی نقوی ، رئیس شورای علمای شیعه در پاکستان با اشاره به سخنان رئیس ارتش هند در مورد حمله به پاکستان و موضع گیری مقامات هند نسبت به پاکستان در نشستی در شهر راولپندی / ایالت پنجاب گفت : ملت پاکستان در دفاع از کشور و سرزمین خود از هر گونه قربانی دریغ نخواهد کرد ، تمام ملت پاکستان سرشار از شور حب الوطنی است . نباید تمنای پاکستان برای برقراری امنیت و صلح مابین دوکشور را ضعف آن تلقی کنند . پاکستان یک کشور دوستدار امنیت و دارای قدرت اتمی است . هند از تلاش های مردم کشمیر بیمناک است ، در حال حاضر جنبش آزادی در کشمیر اشغالی جریان دارد و سومین نسل از ملت کشمیر در حال قربانی دادن برای آزادی است . هند از وارد کردن فشار سیاسی بر کشمیر عاجز مانده و اکنون به تهدید علیه ما روی آورده است .

علامه سید ساجد علی نقوی در بیانیه ای در نشست خود در راولپندی گفت : در زمان مشکل تمام ملت پاکستان یک صدا و متحد خواهد بود .

وی با اشاره به سخنان عمران خان ، نخست وزیر پاکستان ، درمورد حمایت از عربستان سعودی علیه یمن اظهار داشت : عمران خان در سخنرانی های سابق خود گفته بود که در جنگ شرکت نخواهیم کرد و به عنوان میانجیگر در منطقه نقش خود را ایفا خواهیم کرد . اکنون اعلام همبستگی وی با عربستان سعودی در جنگ با یمن ، نشان از متناقض بودن سخنان وی دارد . چنین سخنانی به نفع پاکستان نبوده و از جانب ملت پاکستان نیز نیست .

اگر نمی توانید نقش مسالمت آمیز و میانجیگری را ایفا کنید ، حداقل از چنین سخنان تفرقه گرایانه بپرهیزید . بگذارید احزاب و فرقه ها خود مسائل مابین خود را حل کنند .

 

سید ساجد علی نقوی در ادامه افزود : مسائل ملی باید با مشورت تمامی طبقات ، انجام شود . باید به حقوق تمامی افراد از جمله افرادی همچون بنگلادیشی ها و بهاری ها که حتی حاضر به فدای جان خود برای پاکستان هستند ، رسیدگی شود . تامین حقوق بنیادی و آزادی شهروندان ، از مسئولیت های دولت است .

 

علامه سید ساجد علی نقوی ، با اظهار ناراحتی خود از حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز و ملت ایران و پس از مورد مذمت قرا دادن این حمله افزودند : تروریسم یک مسئله و مشکل جهانی است ، مخصوصا کشورهای اسلامی مورد هدف این توطئه ها قرار میگیرند . وی افزود : در این ساعات غم انگیز ، ملت پاکستان در غم برادران ایرانی خود شریک است و برای خانواده های داغ دار نیز از خداوند دعای خیر مسألت می نماییم .

 

ارسال نظر

 
1