خبر فوری

 
 
سه شهروند بلوچ توسط نهادهای امنیتی پاکستان ربوده شدند
کد خبر :1854163363

15:22 1401/02/21


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, حب, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهر تربت, شهرستان کیچ, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان, کراچی,

نیروهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی پاکستان طی عملیاتی سه شهروند بلوچ را نقاط مختلف ایالت بلوچستان و سند بازداشت و به محل ناشناس منتقل نمودند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی پاکستان طی عملیاتی سه شهروند بلوچ را نقاط مختلف ایالت بلوچستان و سند بازداشت و به محل ناشناس منتقل نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان طی عملیاتی در محله زامرانی چیزل آباد شهرک صنعتی حب یک دانشجوی بلوچ به نام ظهور بلوچ را ربودند.

به گفته منابع آگاه، ظهور بلوچ دانشجوی ترم یک دانشگاه کشاورزی، آب و علوم دریایی لسبیله حوالی ساعت 2 بامداد هفتم مه مطابق با هفدهم اردیبهشت ماه توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت و به زندان های اطلاعاتی منتقل شد.

علاوه بر این نیروهای امنیتی ارتش پاکستان 5 روز پیش از عید سعید فطر، در عملیاتی در منطقه آبسر شهر تربت مرکز شهرستان کیچ ایالت بلوچستان یک یک دانشجوی دانشگاه تربت به نام کلیم شریف را بازداشت کردند.

همچنین طبق اطلاعات واصله از منابع آگاه در شهر کراچی مرکز ایالت سند، ششم مه جاری مطابق با شانزدهم اردیبهشت ماه، یکی دیگر از دانشجویان بلوچ از اهالی گوادر به نام دانش فرزند بشیر توسط نیروهای امنیتی و نهادهای اطلاعاتی پاکستان از سطح شهر کراچی ربوده شده است و تاکنون هیچ اطلاعاتی از محل بازداشت وی در دست نیست.

لازم به ذکر است به دنبال انفجار انتحاری در مقابل یک موسسه آموزشی وابسته به چین در شهر کراچی و کشته شدن 4 تن در اثر این انفجار، روند ربوده شدن شهروندان بلوچ به ویژه دانشجویان در سرتاسر پاکستان تشدید یافته است و تاکنون چندین دانشجوی بلوچ که در مراکز مختلف علمی و دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل بودند توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان تحت بازداشت قرار گرفته اند.

ارسال نظر

 
1