خبر فوری

 
 
سند: بازگشت 62 نفر از افراد ربوده شده به دست سازمان های امنیتی طی 28 روز
کد خبر :128598132

12:43 1399/06/23


برچسب ها : افراد ربوده شده, دادگاه عالی سند, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های امنیتی, سرویس های اطلاعاتی پاکستان,

قاضی نظر اکبر و قاضی مبین لاکهو از قضات برجسته دادگاه عالی ایالت سند در جریان بررسی پرونده افراد ربوده شده به دست سازمان های امنیتی پاکستان در مدت زمان 28 روز موفق به شناسایی و بازگرداندن 62 نفر از این افراد شدند.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| قاضی نظر اکبر و قاضی مبین لاکهو از قضات برجسته دادگاه عالی ایالت سند در جریان بررسی پرونده افراد ربوده شده به دست سازمان های امنیتی پاکستان در مدت زمان 28 روز موفق به شناسایی و بازگرداندن 62 نفر از این افراد شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دادگاه عالی ایالت سند طی یک ماه توانست تعداد 162 درخواست مربوط به افراد ناپدید شده را که عمدتا توسط سازمان های امنیتی پاکستان ربوده  شده اند را به پایان رساند، در جریان بررسی پرونده مربوط به افراد ربوده شده تعداد 62 شهروند عادی که از چندین ماه ناپدید بودند از بند سرویس های اطلاعاتی آزاد شدند.

در جریان بررسی این پرونده ها چندین تن از مقامات دولتی و امنیتی اعم از بازرس کل پلیس سند، بازرس کل سازمان مبارزه با تروریسم، معاون بازرس کل پلیس شرق، وزیر امور داخلی ایالت سند و غیره توسط دادگاه عالی سند برای پاسخگویی احضار شده و چند افسر پلیس با درجه های ستوان یکم و بازرس از مقام خود برکنار شدند.

علاوه بر این راجه عمر خطاب مسئول سازمان مبارزه با تروریسم به علت ربودن ندیم پتیل متهم پرونده حمله به فرودگاه کراچی مجرم شناخته و علیه وی پرونده قضایی تشکیل گردید.

دادگاه عالی ایالت سند طی حکمی خطاب به دستگاه های امنیتی و دولتی پاکستان خواستار آزادی تمامی دیگر افراد ربوده شده گردید.

 

ارسال نظر

 
1