خبر فوری

 
 
سناتور مشاهد حسین: توافق ایران-چین به عنوان چالشی برای آمریکا و توسعه خوشایند روابط پاکستان و ایران خواهد بود
کد خبر :1772831710

14:39 1400/01/17


برچسب ها : ایران, پاکستان و ایران, سناتور مشاهد حسین,

سناتور مشاهد حسین سید رئیس کمیته امور خارجی مجلس سنای پاکستان در گفتگو با یکی از رسانه ها توافق ایران-چین را چالشی برای آمریکا و امری خوشایند برای توسعه روابط پاکستان و ایران عنوان کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور مشاهد حسین سید رئیس کمیته امور خارجی مجلس سنای پاکستان در گفتگو با یکی از رسانه ها توافق ایران-چین را چالشی برای آمریکا و امری خوشایند برای توسعه روابط پاکستان و ایران عنوان کرد و افزود: اوضاع بین المللی با سرعت بالایی درحال تغییر هستند و توازن قدرت از غرب به شرق درحال تغییر است.

وی افزود: این امر برای منطقه نیز خوشایند است و دو کشور یعنی چین و ایران روابط بسیار نزدیک و دیرینه ای با پاکستان دارند. اسلام آباد از همکاری تهران پکن خوشحال است. وی در پاسخ به سوال پرسیده شده در مورد احتمال هرگونه برنامه ریزی از سوی ایالات متحده آمریکا در مقایسه با برنامه یک جاده چین، اظهار داشت که آمریکا رهبری و منابعی مانند چین در اختیار ندارد و نه اوضاع جهانی درحال حاضر به نفع آمریکا هستند.

وی توافق ایران-چین را سی پیک پلاس توصیف کرد وافزود: هیچکس نمی تواند نتایج مثبت این توافق را انکار کند. آمریکا در سطح داخلی و خارجی روبه زوال است و قرن بیست و یکم بدون شک قرن آسیا است.  

ارسال نظر

 
1