خبر فوری

 
 
سناتور آمریکا : اگر آمریکا نبود ، زبان رسمی عربستان سعودی فارسی بود
کد خبر :1263384746

13:44 1397/09/19


برچسب ها : آمریکا, ارتش, ایران, عربستان سعودی,

سناتور ایالات متحده آمریکا قبل از کشته شدن خبرنگار سعودی جمال خاشقچی، از حامیان سر سخت حکام ریاض شناخته می شد، اما اکنون از دولت آمریکا خواستار توقف حمایت از عربستان سعودی شده است.


به گزارش راز نيوز به نقل از بخش اردو زبان خبرگزاری ایرنا، سناتور ایالات متحده آمریکا قبل از کشته شدن خبرنگار سعودی جمال خاشقچی، از حامیان سر سخت حکام ریاض شناخته می شد، اما اکنون از دولت آمریکا خواستار توقف حمایت از عربستان سعودی شده است.

لیندسی گراهام طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فاکس با ضعیف خواندن ارتش عربستان سعودی گفت : عربستان تنها 9% درصد از نفت آمریکا را فراهم می کند. این درحالی است که بیش از ما، آنها به ما نیازمند هستند. لذا ما خواستار برقراری روابط با حکام جنایت کاری همچون آنها نیستیم.

سناتور آمریکایی با هم دست خواندن ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقچی گفت : هر یک از سناتور ها و اعضای مجلس که گزارش قتل جمال خاشقچی را خوانده اند، برای آنها این امر اثبات شده است که ولیعهد عربستان سعودی محمد بن سلمان به طور مستقیم در قتل خاشقچی دست داشته است.

وی با اشاره به رفتار مقامات سعودی با نخست وزیر لبنان سعد الحریزی اظهار داشت که از امروز دیگر از هیچ یک از توافقنامه های فروش تسلیحات به عربستان سعودی حمایت نخواهیم کرد.

به گزارش راز نيوز، گراهام سناتور ارشد آمریکایی همچنین اذعان داشت که ارتش عربستان حتی توان شلیک یک گلوله را نیز ندارد، عربستان سعودی دوام و ثبات خود را مدیون آمریکا است. اگر حمایت ما نبود این کشور حتی یک هفته هم نمی توانست در مقابل ایران دوام بیاورد. وی با اشاره به جنایات محمد بن سلمان گفت : با مشاهده جنایات این شخص و برخورد او با منتقدان خود نشان دهنده آن است که وی ذهن مریضی دارد. تا زمانی که این شخص ولیعهد عربستان سعودی است، من نمی توانم در رابطه با این کشور نظر مثبتی داشته باشم.

وی همچنین ادامه داد و گفت : درست است که برای مقابله با ایران به کسی نیازمندیم اما نه به چنین شخصیت جلادی . من در ادامه می توانم بگویم که اگر حمایت ایالات متحده آمریکا از عربستان سعودی نباشد این کشور نمی تواند حتی یک هفته نیز در مقابل ایران دوام بیاورد و طی یک هفته این کشور فارسی صحبت خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1