خبر فوری

 
 
سفیر پاکستان در پکن: افزایش 60 درصدی حجم تجاری میان پاکستان و چین، توپ های فوتبال و صنعت نساجی پاکستان مشهور است
کد خبر :1800780092

14:54 1400/08/18


برچسب ها : پاکستان و چین, تجارت, توپ فوتبال, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر پاکستان در چین, صنعت نساجی, فوتبال, معین الحق,

معین الحق سفیر پاکستان در چین طی مصاحبه ای با شبکه چینی، با بیان اینکه حجم تجاری دو کشور پاکستان و چین و صادرات پاکستان تا آخر سال جاری رکورهای جدیدی را به ثبت خواهند رساند، گفت: چین به همراه آنکه از شرکای بزرگ تجاری پاکستان است، دومین کشور بزرگ واردات از پاکستان نیز است ...


پکن: به گزارش راز نیوز| معین الحق سفیر پاکستان در چین طی مصاحبه ای با شبکه چینی، با بیان اینکه حجم تجاری دو کشور پاکستان و چین و صادرات پاکستان تا آخر سال جاری رکورهای جدیدی را به ثبت خواهند رساند، گفت:  چین به همراه آنکه از شرکای بزرگ تجاری پاکستان است، دومین کشور بزرگ واردات از پاکستان نیز است و براساس آمار سال جاری باوجود کرونا، حجم تجاری میان دو کشور افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: حجم تجاری فیمابین در سه ماهه افزایشی بیش از 60 درصد داشته است و صادرات پاکستان به چین رشد 75 درصدی داشته است. بنابراین ما امیدواریم که تا آخر سال جاری حجم تجاری دوجانبه و واردات چین از پاکستان رکوردهای جدیدی را ثبت خواهند کرد.

سفیر پاکستان در ادامه با ابراز اینکه حجم تجاری دو کشور 20 بیلیون دلار است اما امیدواریم این حجم در سال جاری تا سقف 25 بیلیون دلار برسد، خاطر نشان ساخت که صادرات پاکستان به چین حدود 1.8 بیلیون دلار بوده اما امیدواریم این صادرات در سال جاری به 3 بیلیون دلار برسد. ما می توانیم آن را طی 4 الی 5 سال آینده به دو برابر افزایش دهیم. وی در ادامه توصیه کرد: برای افزایش صادرات پاکستان به چین، بخش های نساجی و کالاهای ورزشی قوی ترین بخش ها در پاکستان هستند و می توانند نقش بسزایی داشته باشند. پاکستان از جمله کشورهای معدودی است که در فهرست کشورهای مشهور در صنعت نساجی قرار دارد و توپ فوتبال پاکستان نیز مشهور است که به طور رسمی در فوتبال جام جهانی استفاده می شود.

معین الحق با گفتگو در مورد کمک نمایشگاه بین المللی واردات چین CIIE در گسترش بازارهای پاکستان در چین و جهان، بیان داشت: این نمایشگاه در 4 سال گذشته پلتفرم مهمی بوده است و این بستر زمینه ای برای بازرگانان و شخصیت های تجاری پاکستان فراهم آورد تا محصولات خود را در بزرگترین بازار جهان به نمایش گذارند. پاکستان در آینده خواستار افزایش و توسعه معاهدات تجارت آزاد در بخش های خدماتی است، زیرا دو کشور پاکستان و چین ظرفیت بالایی دارند.

ارسال نظر

 
1