خبر فوری

 
 
سفیر فرانسه در پاکستان: پاکستان و فرانسه خواستار از سرگیری روابط با یکدیگر هستند
کد خبر :709931045

15:49 1401/04/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و فرانسه, پنجاب, سفیر فرانسه, نیکولاس گیل,

نیکولاس گیل سفیر فرانسه در پاکستان طی یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد: پاکستان و فرانسه خواستار از سرگیری روابط با یکدیگر هستند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نیکولاس گیل سفیر فرانسه در پاکستان طی یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد: پاکستان و فرانسه خواستار از سرگیری روابط با یکدیگر هستند. دو کشور خواستار تقویت روابط با یکدیگر و ورود به دور تازه ای از روابط میان یکدیگر می باشند.

سفیر فرانسه در پاکستان گفت: دوران روابط بد بین پاکستان و فرانسه بخشی از گذشته بوده و دو کشور با فراموشی آن خواستار از سرگیری روابط با یکدیگر هستند.

وی افزود: روند از سرگیری روابط بین پاکستان و فرانسه از زمان دولت قبل آغاز شد و دولت فعلی پاکستان نیز خواستار بهبود روابط با فرانسه است.

وی سپس گفت:عضویت پاکستان در سازمان  GSP Plusدر تاریخ 30 آذر سال 1402 منقضی می شود. پاکستان باید برای تمدید آن روند مذاکرات را طی کند. فرانسه از پاکستان در این زمینه تا حد توان حمایت خواهد کرد.

با قتل استاد ساموئل پتی در اکتبر سال 2020 و حمایت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از طراحی های گستاخانه، روابط پاکستان و فرانسه تیره شد. اختلافات زمانی افزایش یافت که عمران خان نخست وزیر پاکستان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را به تحریک احساسات ضد مسلمانان متهم کرد.

پس از آن نیز تحریک لبیک پاکستان با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار اخراج سفیر فرانسه شد و طرح اخراج وی به مجلس نیز راه یافت که در این شرایط فرانسه از اتباع خود خواست از پاکستان خارج شوند.

همچنین فرانسه یکی از حامیان اصلی قراردادن پاکستان در لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (اف ای تی اف) بود. با بهبود روابط بین پاکستان و فرانسه، آخرین اجلاس گروه ویژه اقدام مالی (اف ای تی اف) به نفع پاکستان بود و اعضای این گروه به این نتیجه رسیدند که پاکستان 2 برنامه مشخص شده را تکمیل کرده است و قرار شد یک تیم برای بازدید فنی از محل به پاکستان سفر کند.

ارسال نظر

 
1