خبر فوری

 
 
سفیر عربستان سعودی : روابط پاکستان و عربستان سعودی روز به روز در حال مستحکم تر شدن هستند
کد خبر :447168722

15:21 1397/12/21


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, سفیر, عربستان سعودی,

سفیر عربستان سعودی در پاکستان " نواف بن سعید المالکی " با وزیر ارشد ایالت جنوب غربی پاکستان بلوچستان " جام کمال خان " در شهر کویته دیدار و در رابطه با امور مهمی به گفتوگو پرداخت.


 

به گزارش راز نیوز، سفیر عربستان سعودی در پاکستان " نواف بن سعید المالکی " با وزیر ارشد ایالت جنوب غربی پاکستان بلوچستان " جام کمال خان " در شهر کویته دیدار و در رابطه با امور مهمی به گفتوگو پرداخت.

سفارت سعودی در پاکستان در پیام تویتری خود در این رابطه نوشت : در این دیدار ها سفیر سعودی با زیاد خواندن زمینه های سرمایه گذاری در بلوچستان، از ارتقاء سرمایه گذاری های عربستان در این ایالت گفت و نوشت : دو طرف در این دیدار ها در رابطه با منافع مشترک دوجانبه، سرمایه گذاری و دیگر امور به تبادل نظر بایکدیگر پرداختند.


گفتنی است در این دیدار، دو طرف بر افزایش و گسترش روابط دیرینه برادرانه و دوستانه دو کشور سخن گفته و تاکید کردند که همکاری های دوجانبه موجب افزایش روابط اقتصادی میان دو کشور و مستحکم تر شدن آنها نسبت به گذشته خواهد شد. همکاری های دوجانبه به نفع دو کشور است.

سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد در این دیدار از اجرایی شدن هرچه سریعتر اقدامات خبر داد و اظهار داشت که خادمین حرمین شریفین و دولت سعودی همه وقت در کنار پاکستان بوده و خواهد بود. سعودی در زمان های حساس و بحرانی در کنار پاکستان ایستاده و همیشه همکاری های لازمه را با این کشور خواهد داشت.

وزیر ارشد ایالت بلوچستان با استقبال از سرمایه گذاری های مختلف عربستان سعودی در زمینه های مختلف ابراز داشت که دولت برای انجام سرمایه گذاری های بیشتر و بهتر، با سرمایه گذاران همکاری و تسهیلات ضروری را در اختیارشان قرار خواهد داد.

در این میان سفیر سعودی نواف بن سعید المالکی از ساخت منازل مسکونی برای قربانیان زلزله 2013 میلادی در مناطق آواران و تربت خبر داد و چک هایی میان این قربانیان تقسیم کرد.
در این دیدار، علاوه بر وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان، دیگر مقامات نیز حضور داشتند.

 


لازم به ذکر است که عربستان سعودی برای کمک به زلزله زدگان بلوچ، مبلغ 105 میلیون روپیه برای ساخت منازل مسکونی و برای اشتغال زایی مبلغی به ارزش 155 میلیون روپیه اختصاص داده و همچنین اذعان داشته است که در مناطق نامبرده بخش انرژی خورشیدی را نیز راه اندازی خواهد کرد. توسط بودجه اشتغال زایی، به همراه تاسیس بخش های بروز کشاورزی و دامداری، امکان کسب آموزش های فنی نیز برای اهالی منطقه فراهم خواهد شد.

وزیر ارشد بلوچستان از کمک های مالی سعودی ابراز خرسندی و تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1