خبر فوری

 
 
سفیر سوئیس: سوئیس خواهان افزایش سرمایه گذاری در پاکستان می باشد
کد خبر :1417393895

17:25 1399/11/04


برچسب ها : افزایش روابط, بندکت دی سرجیت, پاکستان و سوئیس, تجارت, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر سوئیس,

بندکت دی سرجیت سفیر سوئیس در پاکستان با دبیرکل شورای تجارت سوئیس دیدار کرد و گفت: سوئیس خواهان افزایش سرمایه گذاری در پاکستان می باشد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بندکت دی سرجیت سفیر سوئیس در پاکستان با دبیرکل شورای تجارت سوئیس شیخ امتیاز حسین، نوید چودری، محسن نتهانی، اعضای کمیته اجرایی از جمله آصف اکرم، فرحت، مجتبی رحیم و کی ام اقبال دیدار کرد.

سفیر سوئیس گفت کشور وی خواستار ارتقاء سرمایه گزاری در پاکستان است. بندکت دی سرجیبت در گفتگو درباره مسائل مورد علاقه متقابل اظهار داشت که پاکستان از نظر جغرافیایی کشوری بسیار مهم در منطقه است و روابط تجاری نزدیک با اروپا و سایر کشورهای پیشرفته دارد. پاکستان کشوری صلح آمیز است که علی رغم اپیدمی کووید19 اقتصاد آن در حال بهبود است زیرا سیاست های تجاری این کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیار جذاب است و باعث جذب سرمایه گذاران خارجی زیادی شده است. سرمایه گذاران خارجی باید از شرایط خوب پاکستان بهره مند شوند. اپیدمی کرونا به اقتصاد جهانی آسیب جدی وارد کرده و صنعت و تجارت را تعطیل کرده و میلیون ها میلیون نفر را بیکار کرده است.

در این دیدار شیخ امتیاز حسین دبیرکل شورای بازرگانی سوئیس بیان کرد که فرصت های بهتری برای سرمایه گذاری خارجی در پاکستان وجود دارد. سوئیس در سال های گذشته در بسیاری از بخش های پاکستان سرمایه گذاری زیادی کرده است در حالی که زمینه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف و بیشتری نیز فراهم است. سوئیس می خواهد در بخش های دیگر در پاکستان سرمایه گذاری کند، همچنین فرصت هایی برای سرمایه گذاری خارجی در جهانگردی، بهداشت و آموزش نیز وجود دارد. چندین شرکت مشهور سوئیسی در پاکستان سرمایه گذاری کرده اند زیرا پاکستان دارای یک فضای مناسب برای سرمایه گذاری است که به سرمایه گذاران سوئیسی امکان این را می دهد که از فرصت های مختلف سرمایه گذاری در پاکستان استفاده کنند. پاکستان مشتاق است تا روابط دوجانبه خود با سوئیس را تقویت کند و در زمینه های مختلف برای منافع مشترک مردم دو کشور همکاری کند. اگر سوئیس سرمایه گذاری بیشتری در پاکستان انجام دهد، صنایع جدیدی را در پاکستان ایجاد می کند و درنتیجه باعث ایجاد فرصت های شغلی جدیدی نیز میشود. ویروس کرونا نسبت به سایر کشورها در پاکستان تلفات جانی کمتری داشته است زیرا دولت برای کنترل کرونا در پاکستان اقدامات لازم را انجام داده است و حداقل موارد متبلا به ویروس کرونا گزارش شده اند. دولت پاکستان در جلوگیری از شیوع کرونا موفق بوده است.

ارسال نظر

 
1