خبر فوری

 
 
سفیر تهران: خواستار عضویت در سی پیک هستیم
کد خبر :1651161069

14:38 1398/11/11


برچسب ها : پاکستان و ایران, سفیر,

سید محمد علی حسینی سفیر تهران در اسلام آباد طی سخنرانی در رابطه با "همکاری های صلح و امنیت پاکستان_ایران" در موسسه سیاستگذاری اسلام آباد، با ابراز علاقه تهران برای عضویت در سی پیک، گفت: ایران، خواستار تقویت روابط در تمامی بخش ها من جمله تجارت، با پاکستان است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر تهران در اسلام آباد طی سخنرانی در رابطه با "همکاری های صلح و امنیت پاکستان_ایران" در موسسه سیاستگذاری اسلام آباد، با ابراز علاقه تهران برای عضویت در سی پیک، گفت: ایران، خواستار تقویت روابط در تمامی بخش ها من جمله تجارت، با پاکستان است.

سفیر ایران طی گفتگو در مورد مسائل مربوط به صلح خاورمیانه، دستور کار دوجانبه در افغانستان و مشارکت برخی از پاکستانی ها در نبرد با گروه دولت اسلامی یا داعش در سوریه، ابراز داشت که قبل از این پاکستان و ایران در زمینه افزایش مبادلات تجاری تا سقف 5 میلیارد دلار سالانه، باز کردن کانالهای بانکی برای تسهیل تجارت و خدمات، موافقت کرده بودند؛ اما تحریم های آمریکا موجب کمترین پیشرفت در این زمینه شد. پاکستان با وجود گذشت مدت طولانی از پروژه خط گازی ایران_پاکستان، نتوانسته است این پروژه را فعال کند.

سید حسینی ابراز داشت که همکاری در زمینه امنیت مرزی بلوچستان بین دو کشور دلگرم کننده بوده و تلاش عمران خان نخست وزیر پاکستان باعث بهبود اوضاع مرزها شده است.

ارسال نظر

 
1