خبر فوری

 
 
سفیر ترکیه: شرکت های ترکیه ای خواستار سرمایه گذاری و استفاده از فرصت های بازار پاکستان هستند
کد خبر :1634056247

15:19 1398/12/23


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, تجارت آزاد, سفیر ترکیه,

احسان مصطفی یوردکول سفیر ترکیه در اسلام آباد طی سخنرانی در اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد، ضمن اشاره به فرصت های تجاری و سرمایه گذاری موجود در پاکستان، از علاقه شرکت های ترکیه برای بهره مندی از فرصت های موجود در بازار پاکستان خبر داد و افزود: اما پاکستان برای این هدف باید تسهیلاتی بیشتری برای سرمایه گذاران فراهم آورد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| احسان مصطفی یوردکول سفیر ترکیه در اسلام آباد طی سخنرانی در اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد، ضمن اشاره به فرصت های تجاری و سرمایه گذاری موجود در پاکستان، از علاقه شرکت های ترکیه برای بهره مندی از فرصت های موجود در بازار پاکستان خبر داد و افزود: اما پاکستان برای این هدف باید تسهیلاتی بیشتری برای سرمایه گذاران فراهم آورد. ترکیه خواستار انجام توافق تجارت طولانی مدت و پایداری با پاکستان است که مفید و ثمر بخش باشد. سردمداران ترکیه و پاکستان خواهان توافق تجارت آزاد میان دو کشور به منظور افزایش حجم تجاری تا سقف 5 میلیارد دلار هستند، پاکستان در این زمینه فهرست محصولات خود را طی ماه جاری به ترکیه خواهد داد.

سفیر ترکیه در ادامه خطاب به تجار پاکستانی ابراز داشت که تجار منتظر توافق تجارت آزاد نباشند بلکه در زمینه بهبودی تجارت میان دو کشور به تلاش های خود ادامه دهند، ازآنجایی که پاکستان و ترکیه دارای بازار مشترکی به ارزش میلیارد ها دلار هستند، اما تجارت دوجانبه در حال حاضر تنها 800 میلیون دلار است که این حجم بسیار کمی نسبت به ظرفیت موجود است.

احسان مصطفی افزود: پاکستان باید سرمایه گذاران ترکیه را از فرصت های سرمایه گذاری و سرمایه گذاری مشترک موجود در کلیه پروژه های سی پیک از جمله مناطق ویژه اقتصادی، آگاه سازد تا آنها به آسانی بتوانند از آن بهره مند شوند. ترکیه طی سالهای گذشته حجم تجاری خود با آفریقا را ده ها برابر افزایش داده است، بنابراین پاکستان نیز تلاش های خود برای افزایش حجم تجاری خود با دومین قاره بزرگ جهان افزایش دهد. قدرت اقتصادی در حال حاضر در حال انتقال به سوی آسیا است درحالی که پاکستان در آسیا حکم دروازه را دارد. وی ضمن ابراز امیدواری برای پاکستان در جهت ظهور این کشور به عنوان مرکز تجارت در منطقه، بر تقویت زیر ساخت های پاکستان و بهبودی روابط این کشور با دیگر کشور ها برای دستیابی به این هدف تاکید کرد. سفیر ترکیه در پایان خود را سفیر دوستدار تجارت معرفی کرده و در زمینه تسهیل ارائه ویزا برای بازرگانان توسط سفارتخانه خود به ترکیه، ابراز اطمینان کرد.

ارسال نظر

 
1