خبر فوری

 
 
سفیر ایران در پاکستان با رئیس حزب جماعت اسلامی دیدار کرد
کد خبر :1383968854

17:47 1398/02/17


برچسب ها : ایران, پاکستان, جماعت اسلامی پاکستان, سراج الحق, سفیر ایران, مهدی هنردوست,

مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با سناتور سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی این کشور دیدار و طرفین درباره مسائل جهان اسلام و تقویت همبستگی میان مسلمانان تبادل نظر کردند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، سفیر ایران در اسلام آباد طی دیدار با رئیس جماعت اسلامی بر لزوم گسترش تعاملات و همکاری های پارلمانی میان ایران و پاکستان تاکید کرد.
طرفین همچنین بر ضرورت تلاش همگانی کشورهای جهان اسلام به منظور نیل به انسجام، همدلی و لزوم حل مشکلات امت اسلامی و رفع اختلافات تاکید کردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اخیرا در نشست ویژه ای با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس سنای این کشور گفت: تهران از هرگونه پیشنهاد سازنده در جهت تقویت انسجام در جهان اسلام استقبال و هرگونه تنش به ویژه میان کشورهای مهم اسلامی را گامی جهت تحقق سناریوهای غربی-صهیونیستی می داند.
جماعت اسلامی از احزاب پیشروی مذهبی در پاکستان محسوب می شود. سناتور سراج الحق چند روز پیش برای پنج سال دیگر در مقام ریاست این حزب ابقا شد.
حزب جماعت اسلامی پاکستان در انتخابات عمومی سال گذشته این کشور با تشکیل حزب ائتلافی موسوم به مجلس متحده عمل (MMA) شرکت کرد. این ائتلاف دارای 16 کرسی در مجلس ملی و 6کرسی در مجلس سنای پاکستان می باشد.
 
 

ارسال نظر

 
1