خبر فوری

 
 
سفیر ایران: ایران، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین می‌توانند یک ائتلاف جدید تشکیل دهند
کد خبر :1820345747

20:14 1398/11/15


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, سفیر ایران, سید محمد علی حسینی,

سید محمد علی حسینی سفیر تهران در اسلام آباد طی سخنرانی در مراسمی از تاثیر بسزای انقلاب اسلامی ایران بر امت مسلمان گفت و طی پیشنهادی ابراز داشت که ایران، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین می‌توانند یک اتحاد جدید تشکیل دهند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر تهران در اسلام آباد طی سخنرانی در مراسمی از تاثیر بسزای انقلاب اسلامی ایران بر امت مسلمان گفت و افزود: انقلاب ایران موجب دمیده شدن روح جدیدی در امت مسلمان شده و از طریق این انقلاب، عدالت تقویت یافته و تمامی انسانها به حقوق خود رسیده اند.

وی در ادامه، روابط میان دو کشور پاکستان و ایران را تاریخی توصیف کرد و افزود: دو کشور قربانیان بیشماری برای یکدیگر داده و بر نقطه عطف مهمی رسیده اند. پاکستان و ایران نقش مهمی در آینده آسیا دارند، بنابراین دو کشور با همکاری های دوجانبه، برای توسعه منطقه قدم بردارند. ایران از پاکستان به پشتیبانی کامل از اهداف توسعه اطمینان می‌دهد؛ ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و دوستی میان این دو، فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است. کشور ایران درپی شهادت قاسم سلیمانی، متحمل خسارت و صدمه بزرگی شد و در پی آن آمریکا ثابت کرد که قوانین بین المللی برای آن هیچ ارزشی ندارند. از تروریسم، فرقه گرایی و مواد مخدر برای از بین بردن صلح دو کشور استفاده شد، هزاران سرباز قربانی جنگ مواد مخدر شدند. دشمن می‌خواهد ما را از آموزه های اسلامی و هویت های اسلامی فاصله دهد. ما باید برای شناسایی خودمان کارکنیم. این امر ضروری است که از سرکوب فلسطین جلوگیری به عمل آوریم.

سید حسینی طی پیشنهادی ابراز داشت که ایران، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین می‌توانند یک اتحاد جدید تشکیل دهند. وحدت کشورها در شرایط آسیایی، مثبت خواهد بود و پاکستان و ایران می توانند در مسائل اقتصادی به یکدیگر کمک کنند.

ارسال نظر

 
1