خبر فوری

 
 
سفر 3 روزه فرمانده ارتش پاکستان به چین
کد خبر :1399108267

15:44 1397/06/26


برچسب ها : پاکستان, چین, سی پیک, قمر جاوید باجوا,

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در سفری 3 روزه به چین رفته است.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در سفری 3 روزه به چین رفته است.

ژنرال آصف غفور،یکی از مقامات اداره روابط بین الملل ارتش پاکستان در پیام توییتری خود از سفر 3 روزه ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان به چین خبر داده است.

فرمانده ارتش پاکستان در این سفر 3 روزه به چین با همتای چینی خود و دیگر مقامات رسمی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

عبدالرزاق داوود مشاور عالی نخست وزیر پاکستان در مصاحبه متضاد و جنجالی خود که در روزنامه لندن منتشر شد گفته بود:فقط شرکت های چینی در حال سود بردن از پروژه (CPEC) هستند و شرکت های پاکستانی در حال متضرر شدن هستند و   دولت باید برای ادامه فعالیت این پروژه در پاکستان تجدید نظر کند و تا اتخاذ تصمیم قطعی دولت،باید به مدت یک سال این پروژه به طور موقت متوقف شود.

پس از انتشار این مصاحبه و گفتگوی جنجالی مشاور عالی عمران خان،سفیر چین در پاکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا دیدار و گفتگو کرد و وی را برای توافقات بیشتر به چین دعوت نمود.

در این دیدار سفیر چین با فرمانده ارتش پاکستان،وی از حمایت های ارتش پاکستان از پروژه سی پیک تقدیر و تشکر کرد و سفر وزیر امور خارجه چین به پاکستان را نیز بسیار مثبت و موثر ارزیابی کرد.

فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار گفت:پروژه سی پیک یک آینده روشن برای اقتصاد پاکستان است و ما برای حفظ امنیت این پروژه از هیچ تلاش دریغ نخواهیم کرد.

به نظر میرسد سفر فرمانده ارتش پاکستان به چین،برای مطمئن نمودن طرف چینی صورت گرفته است.پاکستان برای تامین ذخائر ارزی خود،نیاز به همکاری با چین دارد.

ارسال نظر

 
1