خبر فوری

 
 
سفر ولیعهد امارات متحده عربی به پاکستان
کد خبر :1956465352

15:58 1397/10/16


برچسب ها : امارات, امارات متحده عربی, پاکستان,

ساعاتی پیش ولیعهد امارات متحده عربی محمد بن زید النهیان وارد پاکستان شد. گفتنی است وی به دعوت نخست وزیر پاکستان عمران خان ، به این سفر آمده است.


 

به گزارش راز نيوز، ساعاتی پیش ولیعهد امارات متحده عربی محمد بن زید النهیان وارد پاکستان شد. گفتنی است وی به دعوت نخست وزیر پاکستان عمران خان ، به این سفر آمده است. ولیعهد اماراتی با فرود در پایگاه هوایی نورخان، مورد استقبال گرم از سوی مقامات عالی رتبه پاکستان همچون نخست وزیر عمران خان قرار گرفت.

قابل ذکر است که پاکستان برای خرسندی ولیعهد اماراتی و نشان دادن احترام خود به آن، از دسته های نظامی و به پرواز در آوردن هواپیمای اف 17 تهندر نیروی هوایی استفاده کرد. علاوه بر آن سرود ملی دو کشور نیز با به اعتزاز در آوردن پرچم های دو کشور، نواخته شد.

 

 

 

 


عمران خان به منظور ملاقات اختصاصی با ولیعهد، شخصا تا کاخ نخست وزیری رانندگی کرد. پس از دیدار خصوصی عمران خان با ولیعهد اماراتی ، مذاکرات دو جانبه ای در سطح هیئت های دو طرف نیز برگزار شد.
 

 


دو طرف در رابطه با افزایش روابط دوستانه، منافع ملی مشترک و دیگر امور به تبادل نظر و گفت و گو با یکدیگر پرداختند.

ولیعهد امارات متحده عربی محمد بن زید النهیان پس از سفر مختصر خود به پاکستان، به سوی امارات بازگشت. در بازگشت نیز وی مورد خداحافظی گرم از سوی مقامات پاکستانی قرار گرفت.

علاوه بر اقدامات مذکوره در فوق، پاکستان برای نشان دادن نزدیکی خود به امارات با نصب بنرهایی با نوشته هایی که نشان دهنده دوستی های دوجانبه بوده است، دوستی خود را ابراز کرد. قبل از این، ولیعهد امارات در دی ماه 1385 به پاکستان سفر کرده بود.
 


ناگفته نماند که دیدار انجام شده میان مقامات دو طرف پاکستان و امارات متحده عربی طی سه ماه اخیر، برای دفعه سوم انجام شده است.

قابل ذکر است که امارات متحده عربی کمک مالی و نفتی به مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون دلار به پاکستان کرده است که این امر موجب تسهیل بازپرداخت قرض های خارجی پاکستان و ذخیره ارز در خرید نفت خواهد شد.

همچنین کمک مالی صندوق توسعه امارات به پاکستان موجب آغاز فعالیت 40 پروژه در زمینه های مختلف در پاکستان شده است.

براساس بیانیه صادر شده از سفارت امارات متحده عربی در پاکستان، با کمک صندوق توسعه امارات به پاکستان به مبلغ 736 میلیون درهم که برابر با 200 میلیون دلار است، فعالیت های راه اندازی 40 پروژه انسانی و پیشرفته سازی آغاز شده است. این کمک پس از صدور حکم نهایی شیخ اماراتی محمد بن زید النهیان صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است که توسط این کمک مالی، پروژه هایی در زمینه های مختلف در پاکستان انجام خواهند شد، که می توان مهم ترین آنها را از قبیل : جاده سازی، پل، آموزش، سلامتی، تهیه آب آشامیدنی، کشاورزی، کمک های انسان دوستانه و فلج اطفال خواند.

گفتنی است این پروژه ها با همکاری امارات متحده عربی و پاکستان در کی پی، مناطق قبایلی و بلوچستان تحت پروژه های پیشرفته سازی انجام خواهند شد.

 

لازم به ذکر است که امارات متحده عربی از جمله کشورهای عربی است که روابط آن با رژیم صهیونیستی نیز بسیار نزدیک و دوستانه است.

ارسال نظر

 
1