خبر فوری

 
 
سفر وزیر دارایی پاکستان برای احیای برنامه تسهیلاتی 6 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به واشنگتن
کد خبر :1689274506

14:45 1400/07/18


برچسب ها : IMF, برق, پاکستان و صندوق بین المللی پول, تعرفه, شوکت ترین, مذاکرات, وزیر خزانه داری پاکستان, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

شوکت ترین وزیر دارایی پاکستان فردا دوشنبه مورخ 19 مهر ماه به منظور آغاز مذاکرات در سطح سیاست با صندوق بین المللی پول IMF جهت احیای مجدد برنامه تسهیلاتی 6 میلیارد دلاری، عازم واشنگتن می شود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شوکت ترین وزیر دارایی پاکستان فردا دوشنبه مورخ 19 مهر ماه به همراه هیئتی شامل رضا باقر رئیس بانک مرکزی پاکستان و دیگر افسران عالی رتبه به منظور آغاز مذاکرات در سطح سیاست با صندوق بین المللی پول IMF جهت احیای مجدد برنامه تسهیلاتی 6 میلیارد دلاری، عازم واشنگتن می شود.

گفتنی است پاکستان  و صندوق بین المللی پول IMF روز گذشته مذاکرات فنی را با "نکات مثبت" به پایان رساندند و توافق کردند که مذاکرات در سطح عالی در واشنگتن از هفته آینده به مدت یک هفته را آغاز خواهند کرد تا بتوان تسهیلات بودجه توسعه EFF به ارزش 6 میلیارد دلار را مجددا به مسیر بازگردان؛

مزمل اسلم سخنگوی وزارت دارایی پاکستان ضمن تایید خبر پایان مذاکرات در سطح تکنیکی میان پاکستان و صندوق بین المللی پول در روز شنبه مورخ 17 مهر ماه، اظهار داشت که دور بعدی مذاکرات در واشنگتن به صورت حضوری برگزار می شود. وی اظهار داشت: در مجموع این گفتگو به صورت مثبت پایان یافت و مابقی دو الی سه مولفه در واشنگتن حل و فصل می شوند.

یکی از مقامات عالی رتبه دولتی بیان کرد که 10 روز آینده مذاکرات در سطح سیاست، موضوعات باقیمانده مربوط به مالیات و بخش برق را پوشش می دهد، بحث های ما در مورد موضوعات فردی پیشرفت کرده و در برخی از زمینه ها فراتر از انتظار پیشرفت شده است. شما نتایج مذاکرات در واشنگتن را مشاهده خواهید کرد، در مذاکرات در سطح تکنیکی، مقامات صندوق از تغییر وعده اسلام آباد نسبت به وعده های مارس 2021 میلادی مبنی بر برداشتن معافیت مالیات بر فروش، افزایش نرخ مالیات بر درآمد در ماه ژوئن یا ژوئیه و افزایش نرخ برق ناراضی بودند. دولت قبلا تعرفه های برق را از قبل افزایش داده بود و قول داده بود که در ماه های ژوئن یا ژوئیه آن را بیشتر افزایش دهد، اما این امر و چند مولفه دیگر به دلیل ترس فدرال از واکنش اپوزیسیون محقق نشد.

ارسال نظر

 
1