خبر فوری

 
سفر هیئت سیاسی اسرائیلی در دوران نواز شریف به پاکستان
کد خبر :8371171

17:47 1399/10/10


برچسب ها : اجمل قادری, اسرائیل, بنیامین نتانیاهو, پاکستان, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, مریم نواز, موساد, نخست وزیر اسرائیل, نخست وزیر رژیم صهیونیستی, نخست وزیر سابق پاکستان, نواز شریف, نور دهری, یاقوف نمرودی,

نور دهری در مصاحبه ای مدعی شد که نه تنها هیئت سیاسی پاکستانی به اسرائیل سفر کرده بود بلکه در مقابل یک هیئت سیاسی اسرائیلی نیز در سال 1997 و در زمان نخست وزیری نواز شریف به پاکستان سفر کرده بوده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سمیرا خان روزنامه نگار زن در یوتیوب، با نور دهری مصاحبه کرد که در مصاحبه نور دهری مدعی شد که یک هیئت سیاسی اسرائیل در زمان دولت نواز شریف به عنوان میهمان به پاکستان سفر کرده بود.

نور دهری در این مصاحبه گفت که مریم نواز برای دستیابی به اهداف سیاسی از ویدئوی من، توئیت من را بازنشر کرد و پس از آن که دانست که نام نواز شریف نیز در این ویدیو وجود دارد مریم نواز آن توییت را پاک کرد. به همین دلیل، آنها (حزب مسلم لیگ ن) متحمل خسارات سیاسی نیز شدند. 

نور دهری افزود: روابط دوجانبه پاکستان و اسرائیل همیشه وجود داشته است. در هیچ جایی، اسرائیل پاکستان را به عنوان دشمن خود ندانسته است. در سطح رسمی، هیچ تهدیدی از جانب دولت و ارتش پاکستان برای اسرائیل وجود نداشته و روابط حکومتی همیشه بین پاکستان و اسرائیل در پشت صحنه وجود داشته است.

نور دهری که قبل از این مدعی سفر اجمل قادری وزیر امور مذهبی دوران نواز شریف به اسرائیل شده بود در این باره بیان کرد که اجمل قادری نه تنها به دستور نواز شریف به اسرائیل سفر کرد بلکه از رئیس حزب خود (حزب جمعیت علمای اسلام ف) نیز اجازه سفر به اسرائیل را گرفته بود. مولانا فضل الرحمن هرگز این صحبت ها را قبول نمی کند اما جلسات های متفاوتی در سفارتخانه ها برگزار میکند. مولانا اجمل قادری نیز بعد از مکاشفه های من برای سفر وی به اسرائیل جلو آمد و تمام حقایق را بازگو کرد که باعث افزایش آبروی وی در مقابل من شد.

نور دهری با بیان اینکه وقتی یک هیئت سیاسی به یک کشوری سفر میکند در مقابل آن کشور مقابل نیز هئیت سیاسی خود میفرستد گفت: در سال 1997 وقتی نواز شریف نخست وزیر پاکستان شد، گوهر ایوب وزیر خارجه پاکستان بود و در آن زمان یک هیئت سیاسی اسرائیلی به پاکستان سفر کرد که در آن یک تاجر اسرائیلی به نام یاقوف نمرودی نیز حضور داشت که قبل ها به عنوان افسر اطلاعاتی موساد فعال بوده است. یاقوف نمرودی در سال 1997 به پاکستان سفر کرد و با وزیر امور خارجه وقت و رهبر حزب حاکم ( PML-N) ملاقات کرد آنها را تشویق کرد که باید روابط تجاری بین دو کشور و همچنین  همکاری در زمینه های مخابراتی، مراکز درمانی و همچنین باید توافق نامه هایی در زمینه کشاورزی، به ویژه در مورد گردشگری مذهبی وجود داشته باشد. یاقوف نمرودی فاش کرد که تمام اسلحه هایی که اسرائیل به هند داده است شامل این شرط میباشد که این سلاح ها علیه پاکستان استفاده نشوند. نور دهری افزود که روابط و همکاری های پاکستان و اسرائیل به زودی تا حدودی آغاز می شوند. اسرائیل هرگز پاکستان را دشمن خود ندانسته است و  پاکستان نیز هرگز اسرائیل را دشمن خود ندانسته است.

نور دهری بیان کرد که همیشه گفته ام که اگر اختلاف یا اختلافی وجود داشته باشد، این اختلافات فقط با هند هستند، پاکستان هرگز اسرائیل را تهدید نکرده است. هنگامی که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به هند سفر کرده بود، رسانه های هندی تلاش زیادی کردند تا نتانیاهو علیه پاکستان بیانیه یا مصاحبه ای انجام دهد اما وی این کار را نکرد و دست دوستی به سوی پاکستان دراز کرد، که روزنامه های ملی پاکستان در صفحه اول در مورد این موضوع گزارش دادند و آن را شکست دیپلماتیک هند دانستند.

ارسال نظر

 
1