خبر فوری

 
سفر نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه و چین برای افغانستان به اسلام آباد
کد خبر :381569397

17:07 1400/08/18


برچسب ها : اجلاس, اسلام آباد, امیر خان متقی, پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, پاکستان و چین, پاکستان و روسیه, ترویکا پلاس, نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان, نماینده ویژه چین در امور افغانستان, نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان, وزیر امور خارجه افغانستان,

فردا چهارشنبه 19 آبان ماه 1400 نمایندگان کشورهای آمریکا، چین و احتمالا روسیه برای افغانستان طی سفری وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان خواهند شد، همچنین امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان نیز در راس یک هیئتی قرار است فردا عازم اسلام آباد شود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| فردا چهارشنبه 19 آبان ماه 1400 نمایندگان کشورهای آمریکا، چین و احتمالا روسیه برای افغانستان طی سفری وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان خواهند شد، همچنین امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان نیز در راس یک هیئتی قرار است فردا عازم اسلام آباد شود.

براساس گزارش منتشر شده، تامس وست نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان فردا وارد پایتخت پاکستان شده و روز پنجشنبه مورخ 20 آبان در اجلاس ترویکا پلاس شرکت و با مقامات نظامی و سیاسی پاکستان دیدار خواهد داشت. وی در این دیدار ها در زمینه های وضعیت صلح و ثبات در افغانستان، احیای اقتصاد، وضعیت حقوق انسانی در افغانستان و امور مورد علاقه دوجانبه به رایزنی خواهد پرداخت. همچنین در این دیدار ها احتمال گفت و گو در مورد فراهم کردن حریم هوایی پاکستان برای آمریکا جهت عملیات در افغانستان نیز وجود دارد.

همچنین احتمال رسیدن ضمیر کابلو نماینده ویژه فدراسیون روسیه برای افغانستان به پاکستان نیز وجود دارد، او نیز در اجلاس ترویکا پلاس شرکت خواهد کرد.

همچنین هیئتی به همراه امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان نیز برای شرکت در اجلاس ذکر شده در اسلام آباد فردا وارد پاکستان می شود. از طرفی نماینده ویژه چین برای افغانستان هم فردا برای شرکت در اجلاس ترویکا پلاس شرکت می کند. درحالیکه محمد صادق نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در این اجلاس به نمایندگی از پاکستان جضور می یابد.

شایان ذکر است اجلاس ترویکا پلاس مورخ 11 و 12 نوامبر (20 و 21 آبان ماه) در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1