خبر فوری

 
سفر نخست وزیر پیشین نروژ به پاکستان
کد خبر :1383710378

17:26 1397/12/05


برچسب ها : پاکستان, نروژ, هند, کشمیر,

نخست وزیر اسبق نروژ " کیول میگنی بوندی وک" با سفر به کشور پاکستان طی اظهار پیامی در رابطه با کشمیر گفت : مشکل کشمیر را نمی توان از طریق قدرت حل کرد، جنایات نقض حقوق بشری هند در کشمیر همچنان جریان دارد.


 

به گزارش راز نیوز، نخست وزیر اسبق نروژ " کیول میگنی بوندی وک" با سفر به کشور پاکستان طی اظهار پیامی در رابطه با کشمیر گفت : مشکل کشمیر را نمی توان از طریق قدرت حل کرد، جنایات نقض حقوق بشری هند در کشمیر همچنان جریان دارد.

براساس جزئیات به دست رسیده ، بیست و ششمین نخست وزیر نروژی برای شرکت در کنفرانس بین المللی کشمیر، به پاکستان سفر کرده است. وی با ابراز تاسف از وضعیت تاسف‌بار کشمیر، از اهمیت گزارش و بررسی سازمان ملل و شورای امنیت گفت و افزود : جنگ هیچگاه راه حلی برای مشکلات نخواهد بود.

وی با محکوم کردن عملیات تروریستی علیه نیروهای ارتش هند در منطقه پلوامه کشمیر هند گفت : پس از این حمله، تنش های میان دو کشور پاکستان و هند افزایش یافته است.
بوندی وک افزود : برای برپایی صلح و امنیت همگی با همکاری یکدیگر باید تلاش کنیم، جامعه جهانی باید در این زمینه اقداماتی انجام دهد. مسئله کشمیر را نمی توان از طریق جنگ حل کرد، ما نیز برای ایفای نقش خود در این زمینه آماده هستیم.

رئیس جمهور کشمیر آزاد "مسعود خان" طی کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر پیشین نروژ گفت : پس از حادثه پلوامه، هند در حال ایجاد فضای جنگی در منطقه است، در کشمیر بدترین نقض حقوق بشر در حال انجام است.
وی در کنفرانس مشترک خبری خود تمامی مشکلات هند را منوط به عدم خودمختاری کشمیر دانست و اظهار داشت که، هند باید هرچه سریعتر به جنایات خود در کشمیر پایان دهد، روزانه هند بیش از حادثه پلوامه در حال ارتکاب جنایت در کشمیر است.

رهبر آزادی کشمیر " مشعال ملک" با تشکر از حضور مقام نروژی در این کنفرانس، گفت : وی نقش مهمی در برپایی صلح ایفا کرده است.

ارسال نظر

 
1