خبر فوری

 
 
سفر نخست وزیر پاکستان به چین در 3 نوامبر
کد خبر :2140621993

13:49 1397/07/18


برچسب ها : پاکستان, چین,

برنامه سفر نخست وزیر پاکستان عمران خان به چین تعیین شد، گفتنی است که وی در تاریخ 3 نوامبر به مدت 3 روز درچین اقامت خواهد داشت.


برنامه سفر نخست وزیر پاکستان عمران خان به چین تعیین شد، گفتنی است که وی در تاریخ 3 نوامبر به مدت 3 روز درچین اقامت خواهد داشت. طی این سفر وی با مقامات چین دیدار و گفتو گو خواهد کرد. علاوه بر آن درمورد همکاری پروژه های CPEC، و دیگر امور نیز بحث و گفتو گو انجام خواهد شد. این درحالی است که این سفر وی به چین دومین سفر خارجی عمران خان پس از به عهده گرفتن سمت نخست وزیری وی خواهد بود.

این درحالی است که طی سفر عمران خان به عربستان سعودی، وی مورد پذیرایی و استقبال گرم از جانب حکام سعودی قرار گرفته بود. براساس گزارشات، طی این سفر میان پاکستان و عربستان سعودی قراردادی به مبلغ 10 میلیارد دلار نیز به امضاء رسیده بود. عربستان سعودی تحت پروژه های CPEC، شهر نفتی نیز در بندر گوادر پاکستان خواهد ساخت. این درحالی است که پاکستان، چین را برای عضویت عربستان سعودی در پروژه عظیم CPEC نیز قانع و راضی کرده بود.

براساس گزارشات به دست آمده دراین زمینه، پاکستان پس از جلب رضایت چین برای شمولیت عربستان سعودی به عنوان سومین شریک در پروژه CPEC، خبر داده است که در ماه اکتوبر، هیئت های عربستان سعودی و امارات متحده عربی به پاکستان خواهند آمد.

ارسال نظر

 
1