خبر فوری

 
 
سفر نخست وزیر پاکستان به بیشکک پایتخت قرقیزستان
کد خبر :1370442938

16:31 1398/03/23


برچسب ها : بیشکک, پاکستان, قرقیزستان,

نخست وزیر پاکستان به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرد.


 

 

قرقیزستان : به گزارش راز نیوز ، عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز در نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای به همراه رئیس جمهورهای کشور های دیگر شرکت خواهد کرد.
طبق اطلاعات منتشر شده ، سورنبای جینبکف رئیس جمهور کشور قرقیزستان، عمران خان را به مراسم اجلاس سازمان همکاری شانگهای به مدت 2 روز به بیشکک دعوت نمود و همچنین عمران خان در دو جلسه این نشست سخنرانی خواهد کرد.
در این نشست رهبران کشورهای مختلف در زمینه های مختلف برای افزایش  همکاری، توافقنامه های مختلف را به امضا خواهند رساند و از سوی دیگر عمران خان در این نشست با دیگر رهبران شرکت کننده دیدار خواهد کرد.
علاوه بر اعضای سازمان همکاری شانگهای و کشورهای ناظر، نمایندگان کلیدی سازمان های بین المللی نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.
از زمان عضویت در سازمان همکاری شانگهای در سال 2017  ، پاکستان در زمینه های مختلف از جمله امور خارجی ، دفاع ، امنیت ملی ، اقتصاد ، تجارت ، آموزش و پرورش ، بها دادن به نوجوانان و زنان کشور ، گردشگری و رسانه تعامل و همکاری داشته است.
پیش از این شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ماه گذشته در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در بیشکک حضور یافت ، در این نشست با در نظر گرفتن این اسناد و تصمیمات ، آنها را نهایی و تصویب نمود که در آن روسای شورای دولتی، آن را به امضا خواهند رساند.
سازمان همکاری شانگهای بالاترین انجمن است که دیدگاه سازمان، برنامه های آینده و اولویت ها را مشخص می کند.
 
خبر تکمیلی:
هواپیمای حامل عمران خان نخست وزیر پاکستان دقایقی قبل در پایتخت کشور قرقیزستان به زمین نشست. با فرود هواپیما، عمران خان مورد استقبال مقامات قرقیزستان قرار گرفت.
 
 
 

ارسال نظر

 
1