خبر فوری

 
 
سفر مهم فرمانده ارتش هند به دو کشور حاشیه خلیج فارس
کد خبر :1585466685

17:04 1399/09/18


برچسب ها : امارات متحده عربی, عربستان سعودی, فرمانده ارتش, فرمانده ارتش هند, هند, هند و امارات متحده عربی, هند و عربستان سعودی,

ژنرال مانوج موکوند ناروانه فرمانده ارتش هند امروز (سه شنبه) برای یک سفر شش روزه از 19 آذر الی 24 آذر ماه به کشور های امارات متحده عربی و عربستان سعودی عازم شد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| ژنرال مانوج موکوند ناروانه فرمانده ارتش هند امروز (سه شنبه) برای یک سفر شش روزه از 19 آذر الی 24 آذر ماه به کشور های امارات متحده عربی و عربستان سعودی عازم شد که این سفر درچارچوب روابط استراتژیک فزاینده هند با دو کشور مهم عربی یک سفر فوق العاده تلقی می شود.

براساس برنامه سفر رسمی، فرمانده ارتش از 23 تا 24 آذر به عربستان سعودی خواهد رفت.   

به گفته منابع هند، این نخستین مرتبه ای است که فرمانده ارتش همزمان به دو کشور مهم حاشیه خلیج فارس سفر می کند. فرمانده ارتش نخست به کشور امارات می رود و طی دیدار با مقامات ارشد نظامی این کشور، در مورد تقویت همکاری های دفاعی و نظامی به گفتگو و تبادل نظر خواهد پرداخت. علاوه بر آن فرمانده ارتش هند در ادامه این سفر به عربستان سعودی، با مقامات ارشد نظامی از جمله هیئت حاکمه نظامی عربستان دیدار و به رایزنی به منظور پیشبرد همکاری های دفاعی خواهد پرداخت.

به گفته منابع هندوستان، ژنرال مانوج موکوند ناروانه از ستاد فرماندهی نیروی زمینی سلطنتی عربستان، ستاد فرماندهی نیروهای مشترک، مقر آکادمی نظامی ملک عبدالعزیز، دانشگاه دفاع ملی عربستان بازدید خواهد کرد.

براساس تحلیل رسانه های هندوستان، از چند سال گذشته شاهد تغییرات مهمی در روابط هند با کشور های عربستان سعودی  و امارات متحده عربی بوده ایم. گفته می شود که عربستان سعودی خواستار همکاری با هند در زمینه آمادگی مشترک برای تجهیزات دفاعی است. عربستان سعودی، پس از کشور های چین، آمریکا و ژاپن، چهارمین کشور شریک تجاری هند و منبع عمده انرژی است. هند حدود 18%  درصد از نفت خام مورد نیاز خود را از عربستان سعودی تامین می کند و عربستان سعودی منبع عمده ال پی جی برای هند به حساب می آید.

ارسال نظر

 
1