خبر فوری

 
 
سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به پاکستان
کد خبر :1967176357

22:00 1397/08/17


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, معاون, وزیر خارجه پاکستان,

به دنبال سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان، سران واشنگتن و اسلام آباد ابراز امیدواری کردند که مشکلات موجود به زودی حل شود.


 

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به پاکستان

به دنبال سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان، سران واشنگتن و اسلام آباد ابراز امیدواری کردند که مشکلات موجود به زودی حل شود.

 

 

به گزارش دفتر راز نیوز  به نقل از داون نیوز، در پی سفر « آلیس ولز» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی به اسلام آباد، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: ما نیز چون سران واشنگتن  امیدواریم که مشکلات موجود به سرعت حل و فصل شوند.

 

وی تصریح کرد: در گفتگو با مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیدیم که راهی جز همکاری برای ایجاد آرامش در منطقه وجود ندارد و باید از اضافه کردن تنش‌های خودداری کرد.

 

معاون حزب تحریک انصاف گفت: قرار است آمریکا روابط اقتصادی و تجاری خود را نیز با پاکستان تقویت کند.

 

آلیس ولز در مورد سفر خود به پاکستان گفت: ما به توافق‌های خوبی دست یافته ایم و آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف روابط خود را با اسلام آباد تقویت کنیم.

 

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: به زودی هیئت های عالی رتبه اقتصادی و متخصصین نیرو به پاکستان سفر خواهند کرد تا در مورد مسائل تخصصی با حکام پاکستانی گفتگو کنند.

 

در این دیدار دو طرف تاکید کردند: مسئله افغانستان اهمیت زیادی دارد و باید برای حل دائمی مشکل این کشور دست به دست هم داد.

 

سفر ولز به پاکستان بلافاصله پس از پایان سفر نخست وزیر این کشور به چین انجام شد و همین موضوع توجه کارشناسان را به خود جلب کرد.

 

از زمان روی کار آمدن ترامپ روابط میان پاکستان و آمریکا به شدت متشنج شده است و دولت واشنگتن، اسلام آباد را مقصر ناکامی‌های خود در افغانستان می‌داند.

 

بسیاری معتقدند علت اصلی فشارهای آمریکا به پاکستان نزدیک شدن اسلام آباد و پکن به سمت هم می‌باشد

ارسال نظر

 
1