خبر فوری

 
 
سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به پاکستان
کد خبر :2138943498

15:01 1397/09/14


برچسب ها : افغانستان, ایران, پاکستان,

پاکستان و ایران حمایت کامل خود از تلاش قدرت های افغانستان برای برقراری امنیت در این کشور را اعلام کردند.


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، پاکستان و ایران حمایت کامل خود از تلاش قدرت های افغانستان برای برقراری امنیت در این کشور را اعلام کردند.

در اعلامیه منتشر شده در رابطه با این اجلاس گفته شده است که، این امر واضح است که تلاش های انجام شده برای برقراری صلح در افغانستان توسط قدرت های افغانستان بهترین راه برای مبارزه با مسائل اقتصادی و سیاسی سنگین پیشروی پاکستان و ایران است.

هر دو کشور همسایه با یکدیگر موافقت کردند تا یک رویکرد سازگار برای حفاظت از منافع اساسی خود در افغانستان داشته باشند.

گفتنی است دو کشور در رابطه با بروز مسائل جدید امنیتی همچون نفوذ داعش در افغانستان نیز ابراز نگرانی کردند.

گفتنی است دو طرف در رابطه با چالش های پیش روی دو کشور در رابطه با مواد مخدر، مهاجرت غیر قانونی و مهاجرین افغانستان به دلیل جنگ افغانستان نیز به گفت و گو با یکدیگر پرداختند.

لازم به ذکر است که هيئت های سیاسی دو کشور ایران و پاکستان در دهمین دور مذاکرات میان دو کشور به رهبری معاون وزیر خارجه ایران سید عباس عراقچی و همتای پاکستانی وی تهمینه جنجوعه در اسلام آباد پاکستان به رایزنی پرداختند .

لازم به ذکر است که توافقی مبنی بر تجارت سالانه به مبلغ 5 میلیارد دلار میان دو کشور وجود دارد. طی این توافقنامه بر اموری همچون، فراهم کردن امکانات برای تجار، برطرف کردن مشکلات موجود در تجارت و افزایش روند ارائه تسهیلات برای تجار میان دو کشور توافق صورت گرفته بود.

علاوه بر آن میان دو طرف تصویب شد که 21 مین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در سال آینده برگزار خواهد شد. در این اجلاس در رابطه با افزایش اقدامات دو طرف در زمینه راه آهن گفت و گو خواهد شد .
ناگفته نماند که در این اجلاس برگزار شده در رابطه با مسائل مربوط به هزاران زوار پاکستانی که از ایران به عراق سفر می کنند نیز گفت و گو صورت گرفت.

ارسال نظر

 
1