خبر فوری

 
 
سفر قائم مقام معاون وزیر امور اسکان و پناهندگان ایالات متحده آمریکا به اسلام آباد
کد خبر :730089662

16:43 1398/11/26


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و آمریکا, پناهنده, سازمان ملل, مهاجر,

وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در بیانی از سفر هشت روزه کیرل تامسن اکونیل قائم مقام معاون وزیر اسکان و پناهندگان آمریکا از 25 بهمن الی 2 اسفند به اسلام آباد خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در بیانی ضمن اعلام سفر هشت روزه کیرل تامسن اکونیل قائم مقام معاون وزیر اسکان و پناهندگان آمریکا از 25 بهمن الی 2 اسفند به اسلام آباد، گفت: وی در چهلمین کنفرانس بین المللی در خصوص حضور 40 ساله پناهندگان افغان در پاکستان و مشارکت جدید در مورد همبستگی شرکت خواهد کرد. در این نشست ننسی ایزو جکسون معاون وزیر آمریکا در امور آسیای جنوبی و میانه در سازمان ملل و زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا نیز شرکت خواهند داشت.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، قرار است خانم کیرل تامسن اکونیل اقدامات پاکستان در زمینه میزبانی از پناهندگان افغان را پذیرفته و نقش تعهد نظارتی ایالات متحده را در مورد کمک و توانبخشی پناهندگان و آوارگان را تایید مجدد نموده و نقش سازمان های بین المللی  و سازمان های غیر دولتی را که خدمات مهمی در ارائه کمک به مهاجران نیازمند براساس دلسوزی بشر دوستانه انجام داده اند را برجسته سازی کند.

در جلسات مختلف این نشست، شخصیت های برجسته، مقامات، فعالان حقوق بشر از سراسر جهان، سازمان ملل، آمریکا و نمایندگان افغانستان در مورد طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به پناهندگان افغان، مشکلات از جمله مشکلات اقامتی آنها صحبت خواهند نمود.

براساس بیانیه وزارت خارجه، این نشست همزمان با پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان در حال برگزاری است.

طبق گزارش کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل، در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار پناهنده افغانستان ثبت شده در پاکستان حضور دارند و از طرفی تعداد پناهندگان غیر قانونی نیز چند صد نفر است.

ارسال نظر

 
1