خبر فوری

 
 
سفر فرمانده ارتش هند به عربستان سعودی و امارات برای نخستین بار
کد خبر :683297350

14:52 1399/09/15


برچسب ها : ارتش هند, اسرائیل, امارات, امارات متحده عربی, به رسمیت شناختن اسرائیل, دهلی نو, دیدار نظامی, ژنرال منوج ماكند, عادی سازی روابط, عربستان سعودی, فرمانده ارتش, فرمانده ارتش هند, منوج ماكند,

درحالی که چندی پیش امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است و زمزمه های به رسمیت شناختن این رژیم توسط عربستان سعودی به گوش میرسد، فرمانده ارتش هند قصد سفر به این دو کشور حاشیه خلیج فارس را دارد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز | ژنرال منوج ماكند روز چهارشنبه سفر چهار روزه خود را به كشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز می كند و طی آن دیدارهای مهمی با فرماندهان نظامی دو كشور عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواهد داشت.

به گفته رسانه های هند، نخستین بار است که یک فرمانده ارتش هند قرار است به عربستان سعودی سفر کند. گفتنی است در روابط هند و کشور های اسلامی حاشیه خلیج فارس پیشرفت زیادی طی سالیان اخیر حاصل شده است.

ژنرال منوج ماكند فرمانده ارتش هند در سفر خود به عربستان سعودي با فرماندهان ارتش و ساير رهبران سعودي ديدار خواهد كرد و در یک مراسم خصوصی در دانشكده دفاع ملي عربستان سعودي سخنراني خواهد كرد.

بنا به گفته کارشناسان امور خارجه، سفر فرمانده ارتش هند به عربستان سعودی و امارات متحده عربی یک سفر فوق العاده است. این دیدار در زمانی صورت می گیرد که امارات متحده عربی با اسرائیل، منفورترین کشور برای مسلمانان جهان، روابط دیپلماتیک برقرار کرده است. در حالی که گفته می شود عربستان سعودی نیز بزودی اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت.

شایان ذکر است تاکنون پاکستان هیچ واکنش رسمی به این سفر نشان نداده است.

ارسال نظر

 
1