خبر فوری

 
سفر غیر منتظره دونالد ترامپ به عراق/ ترامپ: به هیچ وجه نیروهایمان را از عراق خارج نمی کنیم
کد خبر :2140162768

10:59 1397/10/06


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش در سفری غیرمنتظره وارد عراق شده و با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش در سفری غیرمنتظره وارد عراق شده و با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند.

این اولین دیدار ترامپ با نظامیان خارج از آمریکا از زمان به قدرت رسیدنش است. وی تاکنون به این دلیل از سوی نظامیان کشورش مورد انتقاد شدید بود.

 

 

هواپیمای حامل ترامپ و همسرش به همراه گروهی از مشاوران و ماموران سرویس مخفی و شمار زیادی از خبرنگاران در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب بغداد فرود آمد.

ترامپ در سفر به عراق از واحدهای مختلف ارتش آمریکا مستقر در این کشور بازدید کرد.

ترامپ با حضور در «پایگاه هوایی الاسد» در استان الانبار گفته است به هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اگر بخواهیم عملیاتی در سوریه انجام دهیم ممکن است از عراق به عنوان پایگاه استفاده کنیم.

تصمیم ترامپ برای خروج همه نیروهای آمریکایی از سوریه واکنش های منفی بسیاری در پی داشت، تا جایی که «جیمز متیس» وزیر دفاع و پس از او «برت مک گورک» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در به اصطلاح ائتلاف جهانی برای شکست داعش استعفا کردند.

 

 

دفتر نخست وزیری عراق هم  در اطلاعیه ای اعلام کرد: دولت آمریکا به بغداد اعلام کرد ترامپ قصد دارد عصر روز چهارشنبه 26 دسامبر برای تبریک به دولت جدید عراق و نیز نیروهای آمریکایی مستقر در عراق در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به این کشور سفر کند و بغداد نیز از این امر استقبال کرد.

ائتلاف سازندگی تاکید کرده است که این سفر، سوالات بسیاری درباره ماهیت حضور نظامی آمریکا در عراق و اهداف واقعی آن مطرح می کند که از جمله آن می تواند مورد تهدید قرار گرفتن امنیت عراق باشد، امنیتی که به یمن فداکارهای فرزندان قهرمانش در الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی حاصل شد.

تسنیم: منابع رسانه‌ای و کارکنان شاغل در منطقه الخضراء در مرکز بغداد گفتند که سفارت آمریکا واقع در این منطقه هدف حمله موشکی قرار گرفت.

سایت شفق نیوز: سفارت آمریکا در منطقه الخضراء که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داد، صبح امروز هدف دو موشک قرار گرفت.

 

 

این منابع افزودند: درپی حمله موشکی، آژیر خطر به صدا درآمد و هنوز خبری از تلفات و خسارت‌های احتمالی در دست نیست.

این حمله درپی سفر غیرمنتظره دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عراق برای دیدار با نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور به مناسبت سال نو مسیحی صورت گرفت.

عراقی ها این سفر را خارج از عرف دیپلماتیک و نقض آشکار حاکمیت ملی و استقلال این کشور دانسته و خواستار واکنش جدی دولت شده اند.

ارسال نظر

 
1