خبر فوری

 
 
سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به چین و دیدار با رئیس جمهوری چین
کد خبر :1030273235

14:40 1397/08/11


عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی وارد پکن شد و امروز با شی جن پنگ رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.


 

پکن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس،عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی وارد پکن شد و امروز با شی جن پنگ رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده در این گزارش،عمران خان و شی جن پنگ در این دیدار علاوه بر مسائل مربوط به پروژه مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به CPEC در خصوص مناسبات دوجانبه و افزایش روابط دو کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان با تقدیر از استقبال پرجوش مقامات چینی از هیئت پاکستانی اظهار داشت:پاکستان از توسعه و رشد اقتصادی چین بسیار متاثر است و برنامه توسعه رئیس جمهور چین برای ما نمونه عمل است،هیچ کشوری همانند چین نتوانسته است با فقر و فساد مبارزه کرده و بر آن غالب گردد،پاکستان خواهان استفاده از تجربه های چین در زمینه توسعه اقتصادی است.

شیجن پینگ رئیس جمهور چین نیز در این دیدار اظهار داشت:روابط پاکستان و چین به نفع منطقه خواهد بود،روابط دو کشور بسیار محکم و استوار است و در حال تغییر به سمت جدیدی از روابط است،روابط پاکستان و چین تنها به نفع دو کشور نیست بلکه برای دیگر کشورها نیز سودمند خواهد بود.

چین و پاکستان علاوه بر دیدار مقامات دو طرف،در سطح هیئت های سیاسی نیز با یکدیگر به رایزنی پرداختند،در این جلسه مشترک هیئت های سیاسی دو طرف،به بررسی بسته کمک مالی چین به پاکستان پرداختند.

طبق اعلام منابع آگاه،در این سفر هیئت پاکستانی به چین امکان اعطای بسته مالی به مبلغ 6 میلیارد دلار و وام یک و نیم میلیارد دلاری به پاکستان وجود دارد و مبلغ وام دریافتی به حساب بانک مرکزی پاکستان واریز خواهد شد.

هیئت های چین و پاکستان همچنین در خصوص برابر سازی حجم واردات و صادرات نیز به رایزنی پرداختند و در خصوص حضور کشورهای ثالث در پروژه اقتصادی CPEC نیز به توافق رسیدند.

هیئت پاکستانی در این دیدار خواهان همکاری چین برای مقابله با فقر و فساد مالی در پاکستان شدند و قرار است تیم کارشناسان چینی در امور کشاورزی به زودی به پاکستان سفر داشته باشند.

این اولین سفر رسمی عمران خان به چین پس از به روی کار آمدن در مقام نخست وزیری است.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه،اسد عمر وزیر خزانه داری،شیخ رشید وزیر راه آهن،خسرو بختیار وزیر برنامه ریزی،عبدالرزاق داوود معاون نخست وزیر و جام کمال وزیر ارشد ایالت بلوچستان عمران خان را در این سفر همراهی میکنند.

ارسال نظر

 
1