خبر فوری

 
سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به چین همزمان با تحریم المپیک پکن توسط آمریکا و کشورهای غربی
کد خبر :2022526171

18:33 1400/10/25


برچسب ها : آمریکا, اسلام آباد, پاکستان و چین, پکن, تحریم, رئیس جمهور چین, شی جن پنگ, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در ماه فوریه سال جاری میلادی قرار است عازم پکن شود و در این سفر وی در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن درحالی شرکت خواهد کرد که ...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در ماه فوریه سال جاری میلادی قرار است عازم پکن شود و در این سفر وی در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن درحالی شرکت خواهد کرد که به همراه آمریکا و انگلیس، کشورهای غربی المپیک بازی های زمستانی پکن را تحریم کرده اند.

برخی از ناظران و تحلیلگران امور سیاسی، شرکت عمران خان نخست وزیر پاکستان در مراسم افتتاحیه المپیک  زمستانی را گام مهمی در جهت تقویت روابط اسلام آباد و پکن عنوان کرده و اظهار داشتند: درحالیکه آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی به دلیل احتمال نقض قوانین حقوق بشری توسط چین این بازی های پکن را تحریم کرده اند، این سفر پیام های واضح برای تقویت مناسبات پاکستان و چین دارد.

شایان ذکر است مورخ 4 الی 20 فوریه سال جاری میلادی (15 بهمن الی 1 اسفند 1400) بازی های المپیک زمستانی در پایتخت چین برگزار می شود.

عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی هفتگی خود گفته است که عمران خان نخست وزیر پاکستان به دعوت رئیس جمهور چین در ماه فوریه طی سفری سه روزه عازم پکن می شود و در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانه شرکت خواهد کرد. به گفته وی: نخست وزیر پاکستان در این سفر به همراه تقویت بیشتر مشارکت استراتژیک پاکستان و چین، در زمینه امور منطقه و بین المللی با رهبری چین به تبادل نظر خواهد پرداخت.

به گفته برخی ناظران محور این سفر روابط دوجانبه، سی پیک، اوضاع در حال تغییر در منطقه و افغانستان می باشد. عمران خان به دنبال ایجاد این تصور خواهد بود که هرچند آمریکا و غرب این المپیک را تحریم کرده اند اما چین تنها نیست و پاکستان آن است. همچنین زمانیکه از سوی آمریکا فشاری بر پاکستان وارد می شود، پاکستان به چین روی می آورد و علیرغم اینکه چین در عرصه بین المللی به پاکستان چندان نیازی ندارد اما همچنان پاکستان برای چین مهم است.

ارسال نظر

 
1