خبر فوری

 
 
سفر سه روزه نارندرا مودی نخست وزیر هند به پاپوآ گینه نو
کد خبر :528895344

14:13 1402/03/01


برچسب ها : دهلی نو, نارندرا مودی, نخست وزیر هند,

نارندرا مودی نخست وزیر هند طی سفر سه روزه خود به پاپوآ گینه نو با نخست وزیر و فرماندار کل این کشور دیدار کرد.


پورت مورزبی: به گزارش راز نیوز| نارندرا مودی نخست وزیر هند روز یکشنبه (21 مه / 31 اردیبهشت) طی سفری سه روزه به منظور میزبانی مشترک سومین اجلاس سران مجمع همکاری جزایر هند و اقیانوس آرام  FIPIC وارد کشور پاپوآ گینه نو شد.

وی در بدو ورود با حضور جیمز ماراپ نخست وزیر کشور پاپوآ گینه نو در فرودگاه و همچنین رژه افتخاری مورد استقبال گرم قرار گرفت. از طرفی لمس کردن پای نارندرا مودی توسط جیمز ماراپ به عنوان ابراز احترام و استقبال گرم به بحث داغ فضای مجازی و خبرگزاری های هند تبدیل شده است.

به گفته خبرگزاری های هند، در حالی که جیمز ماراپ معمولاً از هیچ یک از رهبرانی که پس از غروب به این کشور سفر می کنند استقبال تشریفاتی نمی کند، اما به طور استثناء با این وجود که نخست وزیر هند به عنوان اولین بازدید خود پس از ساعت 22 وارد این کشور شد، از وی استقبال گرم و تشریفاتی به عمل آورد.

ساسیندران موتوول فرماندار استان جدید بریتانیای غربی پاپوآ گینه نو که بخشی از تیم استقبال کننده بود در مورد استقبال جیمز ماراپ بیان داشت که نخست وزیر جیمز ماراپ به دلیل احترام عمیق به مودی، پاهای او را لمس کرد.

گفتنی است ساسیندران موتوول نیز دیدار جداگانه ای با نارندرا مودی نخست وزیر هند داشت.

همچنین سر باب دادائه فرماندار کل پاپوآ گینه نو هم با نارندرا مودی دیدار داشت. در این نشست در مورد امور مورد علاقه مشترک تبادل نظر انجام گرفت.

قرار است مذاکرات امروز دوشنبه 1 خرداد بیشتر بر روی تغییرات آب و هوا و توسعه متمرکز باشد. هشت سال پیش آخرین اجلاس سران به میزبانی هند برگزار شده بود.

نخست وزیر هند پیشتر گفته بود: «از این که تمام 14 کشور جزیره اقیانوس آرام (PIC) دعوت برای شرکت در این نشست مهم (FIPIC) را پذیرفته اند، سپاسگزارم. اجلاس سران FIPIC شاهد حضور رهبران 14 کشور خواهد بود و در جریان سفر نخست وزیر مودی به فیجی در سال 2014 راه اندازی شد.

ارسال نظر

 
1