خبر فوری

 
 
سفر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به پاکستان
کد خبر :1935259472

14:35 1399/05/02


برچسب ها : پاکستان, کشمیر هند,

وزیر امور خارجه پاکستان در بیانی در خصوص بازدید هیئت خبرنگاران خارجی از خط کنترل مرزی مشترک پاکستان و هند، این بازدید را مهم عنوان کرد و از سفر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به پاکستان و ارائه گزارش کشمیر خبر داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانی در خصوص بازدید هیئت خبرنگاران خارجی از خط کنترل مرزی مشترک پاکستان و هند، این بازدید را مهم عنوان کرد و گفت: از سوی هند همواره یک معیار دوگانه ای وجود داشت، به همین منظور پاکستان از هیئت روزنامه نگاران خارجی خواست تا با حضور در محل، خود از نزدیک شاهد حقایق باشند. آیا هند نیز حاضر می شود تا روزنامه نگاران مستقل را برای بازدید به کشمیر اشغالی ببرد؟ هند با زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی، نقاط مسکونی و غیر نظامیان را در خط کنترل مرزی هدف قرار می دهد، با وجود استقرار ناظران سازمان ملل متحد، هند به منظور جلوگیری از نشان دادن حقیقت توسط این افراد، آنها را محدود کرده است.

 

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه بیان خود، از سفر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در روز دوشنبه به پاکستان خبر داد و گفت: طی دیدار با وی گزارش وضعیت را به ایشان ارائه خواهم کرد.

وی در مورد روابط دوجانبه با بنگلادش ابراز داشت: ما خواستار روابط خوب دوجانبه با بنگلادش هستیم و می خواهیم با فراموش کردن گذشته تلخ، به سوی آینده ای خوب حرکت کنیم. ما سفیر جدید برای بنگلادش نیز تعیین کرده ایم. روابط هند با کشور های همسایه خود، خواه پاکستان باشد یا چین یا نپال و بنگلادش، در حال حرکت به سمت خشونت و تنش هستند. ایران نیز هند را از پروژه چابهار خارج کرده است. سیاست های دولت هندوستان، تصویر "هند درخشان" را طی یک سال لکه دار کرده است.

ارسال نظر

 
1