خبر فوری

 
 
سفر دکتر هادی سلیمان پور دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی به پاکستان
کد خبر :799622019

16:03 1397/12/22


برچسب ها : ECO, دکتر هادی سلیمان پور, سازمان همکاری اقتصادی, شیخ رشید,

دکتر هادی سلیمان پور دبیر کل ایرانی سازمان همکاری اقتصادی(ECO) صبح امروز وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ARY، دکتر هادی سلیمان پور دبیر کل ایرانی سازمان همکاری اقتصادی(ECO) صبح امروز وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

وی پس از ورود به اسلام آباد با شیخ رشید احمد وزیر راه آهن پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص گسترش روابط سه جانبه میان پاکستان، ایران و ترکیه و راه اندازی خط قطار باری میان سه کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر راه آهن پاکستان در این دیدار گزارشی در خصوص پروژه های ML2 و ML3 و توسعه خط ریلی کویته-تفتان را به دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی ارائه داد و خواستار همکاری این سازمان برای توسعه خطوط ریلی شد.

وی افزود: پروژه راه آهن کویته-تفتان بر اساس برنامه ساخت ، بهره برداری و انتقال (BOT)ساخته به انجام خواهد رسید، پاکستان خواهان حضور سرمایه گذاران خارجی در پروژه های مختلف این کشور است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت راه آهن پاکستان، دکتر هادی سلیمان پور در این دیدار با اعلام آمادگی سازمان توسعه اقتصادی برای همکاری در این زمینه اظهار داشت: برای همکاری مالی میتوان از بانک توسعه اقتصادی استفاده نمود.

لازم به ذکر است دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی طی یک سفر 4 روزه به پاکستان سفر کرده است و با مقامات مختلف پاکستان از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه دیدار خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1