خبر فوری

 
سفر دو روزه ظریف به پاکستان و حواشی آن
کد خبر :1417261905

20:26 1397/06/09


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان, پاکستان و ایران, رحمان ملک, محمد جواد ظریف,

حواشی سفر ظریف به پاکستان/از عدم استقبال مقام رسمی پاکستانی از وی تا ادعای سناتور پاکستانی مبنی بر صدور حکم اعدام برای 200 شهروند این کشور در بند ایران


 

اسلام آباد:محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه ایران پس از سفر به ترکیه و دیدار با مقامات ترک،طی یک سفر دو روزه عازم اسلام آباد شد.

در حالی که شاه محمود قریشی،وزیر امور خارجه پاکستان در نشست های خبری متعدد،ازخرسندی مقامات پاکستان نسبت به سفر محمد جواد ظریف به این کشور سخن به میان آورده و مقامات ایران نیز نسبت به بهبود روابط ایران و پاکستان اظهار امیدواری کرده اند،عوامل پشت پرده و با نفوذ در پاکستان،سعی در ایجاد اختلاف میان دو کشور دوست و صمیمی،یعنی ایران و پاکستان دارند.حواشی به وجود آمده در سفر ظریف بسیار قابل توجه و البته قابل تامل می باشد.

ظریف روز پنجشنبه در حالی وارد فرودگاه اسلام آباد گردید که تنها مورد استقبال کارمندان سطح بالای وزارت خارجه پاکستان قرار گرفت و هیچ کدام از مقامات بلند پایه رسمی پاکستان در مراسم استقبال از وزیر امور خارجه ایران،حضور نداشتند.

نکته قابل توجه دیگری که میتوان به آن اشاره کرد این است که پیش از سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان، شاه محمود قریشی در یکی از نطق های خود،سفر محمد جواد ظریف به پاکستان را خواسته ی مقامات ایران برشمرد و افزود:پاکستان از مقامات ایران برای سفر به این کشور دعوتی به عمل نیاورده است.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که پیش از سفر ظریف به ایران رحمان ملک نماینده حزب مردم در مجلس سنای پاکستان مدعی شده است تعداد 200 نفر از شهروندان پاکستانی در زندان های ایران به سر میبرند که حکم اعدام برایشان صادر گردیده است،اما اکنون پس از تغییر قوانین مربوط به اعدام،احکام صادر شده این 200 نفر به حبس ابد تغییر پیدا کرده است.

وی گفت:ما امیدواریم مقامات پاکستان،با وزیر خارجه ایران که قرار است به پاکستان سفر کند دراین باره گفتگو کنند تا در احکام صادره،تجدید نظر گردد.

علت اینکه در ایام سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان،این ادعاها از سوی سناتور مجلس سنای پاکستان مطرح گردد میتواند بحث برانگیز باشد.

سکوت رسانه های پاکستانی در پوشش خبری سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان ،نکته بسیار مهم و قابل اهمیت است.

رسانه های پاکستانی که کوچکترین اتفاقات در سطح کشور را به صورت خبر فوری و مهم منتشر میکنند،سفر یک مقام رسمی خارجی به این کشور و دیدارهایش با مقامات رسمی پاکستان را به صورت جزئی مورد پوشش خبری خود قرار داده اند و در حالی که خبرگزاری های داخلی ایران،در حال انتشار اخبار مربوط به دیدارهای وزیر امور خارجه ایران با مقامات پاکستانی هستند،خبرگزاری های پاکستان تصمیم به سکوت و عدم پوشش خبری گرفته اند.

این نوع عملکرد رسانه های پاکستانی،در واقع،خبر از تصمیمات پشت پرده این رسانه ها میدهد،زیرا رسانه های پاکستانی همانند عروسک های خیمه شب بازی و طبق فرمان و دستورات گرداننده و یا گردانندگان خود عمل میکنند.

ارسال نظر

 
1