خبر فوری

 
 
سفر احتمالی نخست وزیر پاکستان به قطر
کد خبر :1081784317

13:25 1397/09/10


برچسب ها : پاکستان, قطر, نخست وزیر,

سفر احتمالی نخست وزیر پاکستان عمران خان به قطر در ماه جاری


نخست وزیر پاکستان عمران خان احتمالا در ماه جاری به قطر سفر خواهد کرد. براساس گزارشات عمران خان در طی ماه جاری با سفر خود به قطر علاوه بر امیر قطر با دیگر مقامات این کشور نیز دیدار و گفتو گو خواهد کرد. گفتنی است وی در این سفر علاوه بر گفت و گو در رابطه با افزایش همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف، سرمایه گذاران قطری را نیز به سرمایه گذاری در پاکستان دعوت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که عمران خان در نخستین 110 روز دولت خود به کشورهای : عربستان سعودی دو مرتبه، مالزی، امارات و چین هرکدام یک مرتبه سفر کرده است که سفرهای وی نیز موفقیت آمیز و مثبت قلمداد می شود. در این سفر های عمران خان به کشورهای مذکوره، علاوه بر دریافت کمک های مالی بر اموری همچون، همکاری و سرمایه گذاری نیز گفت و گو هایی انجام شده بود.

سفر عمران خان به عربستان سعودی با توجه به توافقنامه های سه ساله میان دو دولت، واریز کردن مبلغ 3 میلیارد دلار در حساب های پاکستان نیز موفقیت آمیز بوده است . توافق بر واریز مبلغ 3 میلیارد دلار در حساب های پاکستان منجر به بهبودی وضعیت اقتصادی رو به افول پاکستان بوده است.

در سفر عمران خان به چین نیز 15 قرارداد و یادداشت امضاء شد.

در ماه جاری نخست وزیر پاکستان عمران خان به قطر سفر خواهد کرد. در این سفر در رابطه با افزایش همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف و دعوت سرمایه گذاران قطری به پاکستان نیز گفت و گویی صورت خواهد گرفت. گفتنی است با دعوت به سرمایه گذاری سرمایه گذاران قطری، علاوه بر بهبودی وضعیت اقتصادی پاکستان ،از خارج در داخل پاکستان سرمایه گذاری خواهد شد. ناگفته نماند براساس خبرهای موصوله در این رابطه امکان امضاء قرارداد های دوجانبه نیز در پی این سفر وجود دارد.

ارسال نظر

 
1